جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ساعت ۷:۳۱

مصرف کم میوه و سبزیجات منجر به سکته و بیماری قلبی می شود

نتایج یک مطالعه مقدماتی نشان می دهد عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات منجر به مرگ سالانه میلیون ها نفر بر اثر سکته و بیماری قلبی می شود.
مصرف کم میوه و سبزیجات منجر به سکته و بیماری قلبی می شود,

به گزارش خبرنگار مهر، یافته های تحقیقاتی نشان می دهد حدود یک مرگ از هر ۷ مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی به دلیل مصرف کم میوه و حدود یک مرگ از هر ۱۲ مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی به دلیل مصرف کم سبزیجات است.

طبق تحقیقات، مصرف کم میوه با مرگ قلبی-عروقی حدود ۱.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ مرتبط بوده و مصرف کم سبزیجات عامل مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی در حدود یک میلیون نفر در همان سال بوده است.

میوه و سبزیجات منبع خوب فیبر، پتاسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان ها و فنولیک ها هستند که می توانند موجب کاهش فشارخون و کلسترول شده و سلامت و تنوع باکتری های دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

محققان میزان مطلوب میوه مصرفی در روز را ۳۰۰ گرم معادل دو عدد سیب کوچک و میزان مصرف مطلوب سبزیجات را ۴۰۰ گرم معادل حدود سه فنجان هویج خام تعریف می کنند.

محققان در این مطالعه، میانگین مصرف ملی میوه و سبزیجات بیش از ۱۱۰ کشور را در سال ۲۰۱۰ بررسی کردند و آنها را با داده های مربوط به مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی در هر کشور در آن سال مقایسه کردند.

بررسی ها نشان داد مصرف کم میوه منجر به مرگ حدود ۱.۳ میلیون نفر به دلیل سکته و بالغ بر ۵۲۰ هزار مرگ ناشی از بیماری قلبی عروق کرونر شد. همچنین مصرف کم سبزیجات منجر به مرگ حدود ۲۰۰ هزار نفر به دلیل سکته و مرگ بیش از ۸۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری قلبی عروق کرونر شده بود.

«ویکتوریا میلر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تافتس آمریکا، در این باره می گوید: «یافته های ما بر افزایش مصرف میوه و سبزیجات در سراسر دنیا به منظور بهبود سلامت قلب تاکید دارد.»

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک