جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ساعت ۱۵:۱۱
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

برای رفع نداشته های استان با بخش خصوصی همراه می شوم/اختصاص اعتبارات استانی برای بهبود وضعیت مناطق محروم استان

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از اینکه استان با نداشته های بسیاری از جمله در زمینه های اقتصادی مواجه است، اعلام کرد: این نداشته ها را باید با توان سرمایه گذاری بخش خصوصی مرتفع کرد که در این زمینه همراه بخش خصوصی خواهم بود.
برای رفع نداشته های استان با بخش خصوصی همراه می شوم/اختصاص اعتبارات استانی برای بهبود وضعیت مناطق محروم استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جلسه نشست استاندار با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: هرچند که استان خراسان شمالی با نداشته های بسیاری از جمله در زمینه های اقتصاد و عمرانی مواجه است، با این وجود، برخی از نداشته ها مثل فقدان یک واحد صرافی در مرکز استان بسیار زشت است.

شجاعی تصریح کرد: بخش دولتی باید با همراهی بخش خصوصی بسیاری از نداشته های استان را رفع کند که در همین زمینه از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کنم با توانمندی هایی که دارند قدم جلو بگذارند و دغدغه سیستم دولتی و بانکی را نداشته باشند که مسئولیت همراهی با شما را بر عهده می گیرم.

وی در ادامه توصیه کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی از ظرفیت کشاورزی، کشت و نیروی انسانی برخوردار است، سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه تاسیس شرکت های کشت و صنعت و فعالیت در این زمینه ورود کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خراسان شمالی از وجود صنایع مادر برخوردار است در حالیکه هنوز صنایع پایین دستی این صنایع مادر در استان راه اندازی نشده اند، بنابراین، دعوت می کنم که سرمایه گذاران در این زمینه قدم جلو بگذارند.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه هنوز در زمینه گردشگری طرح های بزرگی ارائه نشده اند، دعوت کرد: سرمایه گذاران چراغ این صنعت را در استان روشن کنند.

علاوه بر این، وی عنوان کرد: در مرکز خراسان شمالی مکان منطقه ویژه اقتصادی استان جانمایی شده و معافیت های سرمایه گذاری در این منطقه نیز تعریف شده اند، با این وجود، هنوز فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در این منطقه قدمی جلو نگذاشته اند.

وی اعلام کرد: از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در این منطقه حمایت خواهم کرد.

استاندار خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود به انتقادات وارده نسبت به مسئله عدم توازن منطقه ای در خراسان نیز اعلام کرد: این مسئله یک واقعیتی است، با این وجود، برای بهبود وضعیت مناطق محروم استان درصدد برآمده ایم تا بخشی از اعتبارات استانی را برای این مناطق هزینه کنیم.

وی در خاتمه از روش سیستم متمرکز در اداره کشور نیز انتقاد کرد و گفت: این تفکر عقب مانده ای است که مسیر اداره یک کشور با این تعداد جمعیت و وسعت در تهران متمرکز باشد.

وی گفت: در این کشور 31 استان را با وجود شرایط، مشکلات و دغدغه های مختلف شان را نمی توان با نسخه های مشترک اداره کرد.

شجاعی توصیه کرد: هر استانی باید با فرمول خودش اداره شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک