جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ساعت ۱۲:۱۰
امام جمعه آشخانه مطرح کرد:

منطق مقاومت همان منطق بصیرت است/هر کجا به آمریکا اعتماد کردیم آسیب دیدیم

امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه منطق مقاومت در واقع منطق بصیرت است، اظهار گفت: هر ملتی که بصیرت بیشتری داشته باشد، مقاومتش در برابر تهاجم و نفوذ دشمن بیشتر خواهد بود.
منطق مقاومت همان منطق بصیرت است/هر کجا به آمریکا اعتماد کردیم آسیب دیدیم,

حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه، صبح امروز در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه تاریخ بهترین معلم بشریت به حساب می آید، گفت: با مشاهده سرگذشت رهبران کشورهای دنیا در طول تاریخ و به ویژه در چند دهه اخیر، به خوبی مشاهده کنیم که هزینه سازش و تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت بوده است.

وی با اشاره به ناکامی رهبران کشورهای منطقه در نتیجه سازش با استکبار جهانی و غرب، افزود:  حکومت پهلوی با آمریکا سازش کرد و با وجود اینکه منفعت و سرمایه ایران را داد و  به همه خواسته های آنها عمل می کرد، اما تحقیر شد و با اهانت طرف مقابل روبرو  شد.

حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: نفت و دلارعربستان را حکام آل سعود در اختیار آمریکا گذاشته اند و با قراردادهای میلیاردی از آنها اسلحه خریداری می کنند و حتی هزینه های حضور آمریکاییان در منطقه غرب آسیا را نیز از آل سعود تامین می کند، اما بازهم در نهایت به آنها گاو شیرده می گویند.

وی ادامه داد:  یاسر عرفات در سال 1988 در آمریکا با نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی قرارداد اسلو را امضا کرد و بعد از آن همه مجاهدت و جهاد در مقابل اسراییل طبق این قرارداد از مواضع خود عقب نشینی کرد و دیدیم که دشمن گستاخ تر شد و نه تنها ثمره ای نداشت بلکه برای کل مردم فلسطین اسباب زحمت شد.

وی با تاریخ مصر نیز اشاره کرد و گفت:  مصر در زمان جمال عبدالناصر با اسراییل مقابله می کرد و به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه در مبارزه با اسرائیل محسوب می شد اما با روی کار آمدن دولت سازش کار  انور سادات و بعد از آن حسنی مبارک، مصر از مواضع خود عقب نشینی کرده و با دشمن سازش کردند و می بینیم که الآن کشور مصر هیچگونه نقش آفرینی در منطقه نداشته و به عنوان یک کشور ضعیف و ناتوان شناخته می شود.

حجت الاسلام احمدزاده از معمر قذافی به عنوان نمونه دیگر سازش با آمریکا نام برد و اظهار کرد: وی نیز در زمان حکومت خود برنامه های هسته ای  را جمع کرد که نه تنها نتیجه ای نگرفت بلکه منجر به سقوط قذافی شد و کشور لیبی به خاک سیاه کشیده شد.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر تهاجم دشمن همیشه کارساز بوده است، تصریح کرد: اگر حزب الله را که امروزه در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد با سی سال قبل مقایسه کنیم خواهیم دید که به چه پیروزی ها و موفقیت هایی رسیده است.

وی ادامه داد: در عراق، سوریه و یمن نیز شاهد پیروزی های پی درپی جبهه مقاومت هستیم.

امام جمعه آشخانه منطق مقاومت را منطق عقلانی و تجربی دانست و تاکید کرد: آن منطقی است که اگر به آن عمل شود دشمن وادار به عقب نشینی می شود، منطق مقاومت است، اما اگر مقاومت نباشد، دشمن ده قدم پیشروی می کند.

احمدزاده افزود: منطق مقاومت منطق عزت و شرف  است و هیچ ملتی حاضر نیست عزت و شرفش لگدمال شود، چرا که دین ما اجازه نمی دهد که در برابر دشمن سازش کنیم همانطورکه امام حسین (ع) نیز حاضر نشد با یزید سازش کند.

وی با تاکید بر اینکه منطق مقاومت در واقع منطق بصیرت است، اظهار کرد: هر ملتی که بصیرت بیشتری داشته باشد، مقاومتش در برابر تهاجم و نفوذ دشمن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به تهاجمات گوناگون دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به کشور، گفت: دشمن به دنبال این است که از راههای گوناگون ملت ها را وادار به سازش کند و در حال حاضر نیز با ایجاد فشار اقتصادی در صدد است با ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت، ملت را در برابر حاکمیت قرار بدهد.

امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه وجود تبعیض بین مردم و مسئولین در جامعه، سو عملکرد و سو برخورد بین مسئولین و عدم نظارت صحیح و قاطع بر اداره امور جاری مملکت، مردم را رنج می دهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم این موارد را مشاهده نکنند و بدانند که  مشکلات و تنگناها برای همه به طور یکسان وجود دارد، قطعا از حق خودشان می گذرند و مانند چهل سال گذشته برای تعالی گفتمان انقلاب اسلامی مقاومت خواهند کرد.

وی افزود: حضور مردم در صحنه های کشور مثل راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن، نشانگر این است که علی رغم فشارها و سختی ها، پای انقلابشان هستند و از جان مایه می گذارند.

احمدزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ناکام بودن کشور درمذاکرات برجام، گفت: در برهه های مختلف ثابت شده که منطق سازش هیچگونه توجیهی ندارد، اما با این وجود بعضی مواقع با برخی کشورها قراردادهایی را امضا کرده ایم.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه عدم پای بندی دشمن به تعهداتش می تواند برای ما یک تجربه بزرگ باشد، ادامه داد: باوجود اینکه تعهدات داده شده مسئولین کشور در برجام با هیچکدام از شروط 9 گانه مقام معظم رهبری همخوانی نداشته و آن خطوط قرمز رعایت نشد، بازهم مسئولین این مذاکرات را ادامه دادند و در نهایت دیدیم که هدف دشمن فقط گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی بوده و به قراردادی که خودشان نوشته و امضا کرده اند نیز پایبند نیستند.

وی تاکید کرد: اگر در حال حاضر رهبران آمریکا از مذاکره دم می زنند باید ابتدا حسن نیت خود را نشان بدهند و تحریم های علیه ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران را بردارند تا ثابت کنند که پایبند به تعهدات قبلی خودشان بوده اند.

احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه هرجا که به آمریکا اعتماد کردیم، آسیب دیده ایم، گفت: از نظر عقلی نیز نباید به دشمنی که می تواند ما را تا سرحد سقوط پیش ببرد، اعتماد بکنیم.

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک