شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ساعت ۱۱:۲۳
وقتی مسائل معلمان درمیان اولویت های دولت نیست

پشت پرده استعفای بطحایی: روحانی حتی ۱۰ دقیقه برای مشکلات فرهنگیان وقت نداد!

سردبیر خبرگزاری مهر در توییتی با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش نوشت: "خوب است جناب روحانی اینقدر وزرا را پشت درب اتاقش نگه ندارد؛ ۱۰ دقیقه وقت ملاقات این حرفها را ندارد"
پشت پرده استعفای بطحایی: روحانی حتی ۱۰ دقیقه برای مشکلات فرهنگیان وقت نداد!,

به گزارش عصراترک،  اواخر هفته گذشته خبر استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش‌وپرورش در فضای مجازی منتشر شد خبری که البته یک بار دیگر مشابه رویه‌ همیشگی این وزارتخانه با تکذیب معاونت اطلاع‌رسانی مواجه شد و آنها خبر پذیرش استعفای بطحایی را رد کردند و درست چند ساعت بعد از این تکذیب، دفتر‌ سخنگوی‌ دولت از پذیرش استعفای بطحایی توسط رییس‌جمهور‌ خبر داد!

اما این ماجرا از چند جنبه قابل نقد و بررسی است؛ نخست اینکه آیا واقعا بطحایی آنگونه که از سوی دفتر دولت اعلام شده است، برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داد؟! هر چند که درباره صحت این موضوع تردیدهایی وجود دارد به ویژه آنکه استعفا از وزارت برای رفتن به مجلس عجیب جلوه می‌کند، از سوی دیگر‌ بسیار بعید است که بطحایی پیش‌بینی نکرده باشد که او شانس چندانی برای رأی آوردن در مجلس نیز ندارد!

واکنش‌ها به این موضوع در دو طیف سیاسی کشور نیز یکسان بود به گونه‌ای که اغلب افراد استعفای بطحایی با هدف شرکت در انتخابات مجلس را فریب افکار عمومی می‌دانند که پوششی است برای کنار زدن محترمانه بطحایی از پست وزارت آموزش و پرورش.

با بررسی و تحلیل این موضوع به نظر می‌رسد، بطحایی استعفا داده اما شرکت در انتخابات مجلس فقط یک بهانه برای رفتن اوست، تجربه گذشته نشان داده، هنگامی که رییس‌جمهور به تغییر وزیر در آموزش و‌پرورش تصمیم می‌گیرد، نسخه استعفا را می‌پیچد و‌ در گذشته این اتفاق برای علی‌اصغر فانی افتاد و امروز برای بطحایی تکرار شد!

 

پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس از عدم توجه رییس جمهور به حل مشکلات فرهنگیان انتقاد و آن را از دلایل اصلی استعفای بطحایی عنوان کرده بودند.

 

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک