شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۱۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۱:۳۸

اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای ورزش دانش آموزی خراسان شمالی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان  شمالی از اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار جهت فعالیت های ورزشی  دانش آموزان این استان خبر داد.
اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار  برای ورزش دانش آموزی خراسان شمالی ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حسن لنگری ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان  شمالی رویکرد اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش را ارتقا کیفیت  درس تربیت بدنی و فوق برنامه های ورزشی در مدارس عنوان و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح سعی شده با کیفیت بالا سیاست های درس تربیت بدنی پیگیری شود.

وی از مهم ترین اقدامات در راستای کیفیت بخشی درس تربیت بدنی به  اعزام کاروان های تجهیزات ورزشی به شهرستان ها،اختصاص 6میلیارد ریال اعتبار برای خرید  تجهیزات مدارس استان،و توزیع یک هزار دست نامه آموزش  تربیت بدنی برای معلمان تربیت بدنی اشاره کرد.

به گفته لنگری  به منظور کیفیت بخشی درس تربیت بدنی همچنین آموزش 1500 معلم ابتدایی خانم انجام شد و دوره آموزشی 40ساعته ای به همین منظور برگزار شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه های سنتی تربیت بدنی تغییر کرده و مدیران و معاونان به اهمیت این درس واقفند،تاکید کرد: مدیران در برنامه های فوق برنامه مشارکت دارند و این امربسیار حایز اهمیت است و طی سال های اخیر توانسته دید گاه های سنتی نسبت به درس تربیت بدنی را تغییر دهد.

وی از دیگر برنامه های مهم سال 97 به ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح 40درصد دانش آموزان استان ارزیابی شدند.

به گفته وی 3زمین چمن مصنوعی در سال 97 احداث شد ،3 زمین دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی 70درصد در دست احداث است.

لنگری خاطر نشان کرد: 15میلیارد ریال از اعتبارات  27صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده جذب شده  که برای ساخت کانون حرکات اصلاحی در شیروان و اسفراین  هزینه می شود،در این کانون دانش آموزان از نظر ساختار قامتی  مورد ارزیابی قرار گرفته و زیر نظر مربی متخصص تمرینات اصلاحی تجویز می شود.

وی از مهم ترین برنامه های ورزشی سال تحصیلی 97و 98 به برگزاری  رقابت های  استانی و شهرستانی علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی واموزگاران پایه و جشنواره روش های برتر تدریس  ،مشارکت 1500دانش آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات ورزشی، برگزاری 90کلاس آموزش فوق برنامه در قالب کانون های ورزشی، برگزاری المپیاد درون مدرسه ای و … اشاره کرد.

وی با اشاره به عناوین کسب شده در این بخش اظهار داشت،تیم لنگ دانش آموزان دختر و پسر استان در رقابت های کشوری در جایگاه نخست ایستادند ودکتر امین امانی نیز معلم نمونه  کشوری معرفی شد.

لنگری با بیان اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی خراسان شمالی رتبه پنجم کشوری را داراست افزود: میانگین کشوری سرانه فضای ورزشی 32سانتی متر مربع است و میانگین سرانه ورزشی استان 46سانتی مربع است.

وی توزیع لباس و کفش به 550نفر از معلمان تربیت بدنی برای دومین سال پیاپی،گردهمایی گروه های آموزشی قطب پنجگانه  کشور ،تغییر کاربری ۵ فضای ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری به کلاس درس تربیت بدنی و تجهیز آنها به امکاناتی جهت ارتقا سواد حرکتی و آموزش مهارت های بنیادین دانش آموزان که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام خواهد شد؛ اشاره کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک