شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ساعت ۱۸:۳۴
فرماندار اسفراین:

عشایر نیروی مولد در تامین نیازهای اولیه کشور هستند

فرماندار اسفراین در جلسه شورای عشایری شهرستان عشایر را نیروی تولید کننده جامعه برشمرد که در تامین نیازهای اساسی کشور نقش بسزایی دارند.  
 عشایر نیروی مولد در تامین نیازهای اولیه کشور هستند,

به گزارش عصر اترک به نقل از سپهرآیین طاهر رستمی فرماندار اسفراین در جلسه شورای عشایر گفت: عشایر از نیروهای مولد جامعه هستند که باظرفیت سازی و تضمین خرید محصولات می توان برای رونق تولید و کمک به افزایش درآمدعشایر برنامه ریزی کرد.
وی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید؛ با بیان اینکه عشایر نقش بسیار مهمی در رونق تولید محصولات دامی دارند، گفت: تمامی شرایط لازم جهت تامین مایحتاج عشایر فراهم شود و تمامی ادارات دست اندر کار باید برای رفع مشکلات عشایر تلاش کنند.
رستمی با اشاره به اعتبارات ارزش افزوده تخصیص یافته به حوزه عشایر اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات ابنیه و راههای عشایری ،  نیازهای آموزشی ، بهداشت و درمان عشایر شهرستان ضروری است .
وی با یادآوری  این موضوع که پیگیری برای استفاده از ظرفیت بوم گردی عشایر می تواند برای شهرستان فرصت گردشگری را فراهم آورد ، اظهار داشت : با توجه به اینکه 11 درصد جمعیت شهرستان را عشایر تشکیل داده اند بخش عمده ای از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به این قشر تخصیص یافته است که عشایر می توانند از این تسهیلات برای ایجاد بوم گردی جهت تنوع بخشی در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال جدید استفاده کنند .
تامین امنیت ابنیه ها ، رونق اقتصادی و کسب و بازار نیز از مواردی بود که رستمی به آن اشاره داشت و گفت : تیغ زنی راهها و تامین آب شرب عشایر و تامین امنیت مسیرها از اولویتهای مطرح شده در این جلسه است و دستگاههای متولی در صورت مشاهده تخلف در استفاده از آب شرب برخورد قاطع داشته باشند .
رستمی تصریح کرد: ساماندهی وامنیت دام های عشایر برای افزایش اثربخشی فعالیتها و ارتقای شاخصهای توسعه درجامعه عشایری ضروری است.
فرماندار اسفراین همچنین با اشاره به اینکه برگزاری همایش ملی عشایر می‌تواند در معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های این بخش و خصوصا معرفی شهرستان مؤثر واقع شود؛ گفت: بر این اساس همایش ملی عشایر با همکاری اداره ورزش و جوانان در نیمه دوم خرداد ماه برگزار خواهد شد .
توجه به تعاونی های عشایری و تقویت آن نیز از مواردی بود که فرماندار اسفراین پیشنهاداتی در خصوص مشارکت بیشتر اعضاء با تعاونی در جهت تقویت آن ارائه کرد.
وی در پایان به موضوع معدن یافت شده در کوههای آلابلاغ و موضوعات پیرامون آن اشاره و اظهار داشت : قطعا برای تامین امنیت این منطقه و مسیر تردد آن تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند و با کسانی که سعی در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دارند برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد که این موضوع در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است .
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی نیز اسکان عشایر در سایت میان دشت را گامی در جهت اجرای طرح تکمیل  زنجیره تولید گوشت قرمز برشمرد و گفت :  با اجرای این طرح، میزان تولید گوشت قرمز در استان افزایش می یابد و قیمت نهایی محصول تولیدی برای مصرف کننده نیز ارزان تر تمام شود. و مشکلی جهت اسکان عشایر در سایت میان دشت وجود ندارد .
رضا روشن ضمیر خسارت وارد شده ناشی از سیل اخیر به عشایر را حدود 4 میلیاردتومان برآورد کرد و گفت: عمده خسارتها در حوزه ابنیه ها و راههای عشایری است که نیاز است با توجه به نزدیک بودن کوچ عشایر تیغ زنی مسیرهای تردد انجام شود .

انتهای پیام /

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک