شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ساعت ۶:۴۷
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی :

واکسیناسیون ۱۲۷ هزار دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده خراسان شمالی/  دفن بهداشتی ۵۰۰ راس دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: از بازه زمانی 28 اسفند سال گذشته تاکنون در مناطق و روستاهایی که سیل رخ داده واکسیناسیون 127 هزار و 273 راس دام سبک و سنگین در خراسان شمالی اجرایی شده است.
واکسیناسیون 127 هزار دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده خراسان شمالی/  دفن بهداشتی 500 راس دام,

محمد مهدی احمدی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: انتشار عفونت ناشی از دام و طیور تلف شده خطر جدی است که همواره باید در زمان سیلاب مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی افزود: در شرایطی که همچنان گل و لای و آب در مناطق سیل زده وجود دارد، وجود لاشه های حیوانات اهلی و وحشی خطری جدی در بروز انواع بیماری ها محسوب می شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان به خصوص بیماری شاربون یا همان سیاه زخم در تمامی روستاهای سیل زده استان اجرایی شده و در حال اجرا است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از بازه زمانی 28 اسفند سال گذشته تاکنون در مناطق و روستاهایی که سیل رخ داده،  49 هزار و 193 واکسیناسیون آبله در دام سبک، 55 هزار و 85 واکسن شاربون دام سبک ، 894 راس شاربون در دام سنگین، 149 راس تک سمی ها شاربون، 21 هزار و 586 راس واکسیناسیون PTR طاعون نشخوارکنندگان کوچک، 366 قلاده واکسیناسیون هاری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: همچنین 81 مورد بازدید و بررسی از روستاها، 52 مورد بازرسی لاشه جهت ذبح اضطراری و دفن بهداشتی 500 راس اجرایی شده است.

احمدی ضدعفونی 35هزار مترمربع و سم پاشی 12 هزار مترمربع در مناطقی که تلفات دامی و یا تخریب اماکن دامی وجود داشته است را از دیگر اقدامات انجام شده در روستاهای سیل زده خواند.

وی ادامه داد: بیشتر تلفات دامی در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده است.

احمدی اضافه کرد: در برخی از نقاط به دلیل وجود رسوبات باقی مانده از سیل امکان ضدعفونی و سمپاشی در محیط وجود ندارد وغلظت ماده ضدعفونی کننده در هنگام ترکیب شدن با رطوبت نمی تواند در ویروس یا باکتری اثر کند، کمی کار در این نقاط به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک