شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ساعت ۶:۱۵
رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهادکشاورزی خراسان شمالی:

سیل ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان و در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.
سیل 37 میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد,

عبدالحسین نامور، رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با خسارت های حاصله از سیلاب و بارندگی های اخیر در خراسان شمالی اظهار کرد: در بارشهای اخیر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا17 فروردین سال جاری 9 هزار و 736 هکتار اراضی زراعی و باغی در استان خسارت دیده اند.

 

وی ادامه داد: براثر بارشهای شدید و جاری شدن سیلاب به 8 هزار و 886 هکتار از اراضی زراعی از جمله پیاز، گندم، یونجه، جو، زیره، عدس، گلزا، چغندر، زعفران در شهرستان های خراسان شمالی خسارتی وارد شد.

 

نامور میزان اراضی خسارت دیده در بخش باغی را 850 هکتار شامل محصولات انگور، سیب، گردو، آلو، زردآلو، گیلاس، هلو، پسته، گلخانه، سردرختی و باغ های مختلط اعلام کرد.

 

این مقام مسئول بیشترین خسارت به بخش کشاورزی استان، به شهرستان جاجرم با دوهزار و 720 هکتار وارده شده را بیان کرد ، گفت: شهرستان های اسفراین، مانه و سملقان، بجنورد، گرمه، شیروان، فاروج، رازو جرگلان به ترتیب بالاترین میزان خسارت در بخش کشاورزی ثبت شده است.

 

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان، در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.

 

وی اضافه کرد: 29 درصد از کل خسارت ها براثر بارشها و سیل مربوط به اراضی زراعت و باغی است و حدود 20 هزار تن محصولات از بین رفته اند.

 

انتهای پیام/ رحمانی   

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک