شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ساعت ۱۲:۴
مدیر کل امور بانوان خراسان شمالی:

۷۵ درصد اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانوان پرداخت شده است

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: در سال جاری 75 درصد از سهم اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانوان شاغل استان در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.
75 درصد اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانوان پرداخت شده است,

 ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: بهبود و ارتقای وضعیت اشتغال بانوان در استان علاوه بر اینکه نیازمند بازاریابی های پر دوامی است همچنین برخی از رسته های شغلی بانوان استان نیز به دریافت تسهیلات و کمک های بلاعوض نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 75 درصد از سهم اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانوان شاغل استان در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده، افزود: با این وجود، در حال حاضر دست یابی به بازارهای فروش ماندگار برای عرضه تولیدات این بانوان شاغل مهمترین دغدغه ای است که باید این دغدغه آنان مرتفع شود.

به گفته یغمایی، بر اساس قانون مشاغل خانگی، شهرداری ها ملزم شده اند که در نقاطی از مناطق شهری، بازارچه های دائمی برای فروش تولیدات بانوان شاغل در حوزه مشاغل خانگی برپا کنند تا این بازارچه ها فرصتی مناسب برای فروش دائمی تولیدات آنان باشند.

وی خواستار شد: وزارت کشور بر مبنای این قانون، شهرداری ها را ملزم به اجرای این قانون کند تا از این طریق دغدغه شغلی بانوان در زمینه فروش محصولات شان مرتفع شوند.

افزون بر این، وی به فعال شدن خوشه پوشاک در استان نیز اشاره کرد و گفت: در خراسان شمالی 60 واحد تولیدی پوشاک فعال هستند که این 60 واحد زیر نظر شرکت تامین نیاز پوشاک در استان فعالیت می کنند.

این مسئول افزود: شاغلان در این واحدهای تولیدی بانوان هستند.

وی با تصریح بر این مطلب که خراسان شمالی قابلیت تبدیل شده به قطب پوشاک کشور را دارا است، خواستار شد: دولت تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدهای تولیدی اختصاص دهد تا این واحدها با تکمیل تجهیزات کارگاهی خود بتوانند زنجیره تولید تا فروش خود را تکمیل و به بازارهای صادراتی نیز دست یابند.

علاوه بر این، وی به صندوق های اعتباری خرد روستایی و عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان 60 صندوق اعتباری خرد روستایی و عشایری تشکیل و برپا شده اند که تقویت منابع آنها برای ایجاد اشتغال های جدید بانوان روستایی و عشایری به دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات دولت نیاز دارد.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی در خاتمه به 30 واحد تولیدی مشکل دار در استان با مدیریت بانوان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این واحدها در شرف تعطیلی هستند که از دولت خواستار هستیم تا با اختصاص تسهیلات مانع از تعطیلی آنها شوند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک