شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ساعت ۱۲:۴
در گردهمایی شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان مطرح شد:

شهرداری ها در ارائه خدمات به مناطق عدالت داشته باشند / مدیران به جای صحبت کردن بیش از حد و سخنرانی، پیگیر مشکلات مردم شوند

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید خدمات شهری به صورت عادلانه در بین مناطق شهرها توزیع شده و عدالت فضایی رعایت شود، گفت: شهرداری ها حق ندارند که به یک ناحیه از شهر امکانات داده و ناحیه دیگری از شهر را بدون امکانات رها کنند چرا که با این کاردر واقع فرصت هایی از بخشی از خانواده های شهر گرفته می شود.

به گزارش عصر اترک، صبح امروز محـمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در گردهمایی شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان با اشاره به اینکه فلسفه شوراها و شهرداری ها مدیریت کردن بومی شهرها است، گفت: ورودهای سیاسی واجتماعی بی مورد دولت باعث شده شهرداری ها از ظرفیت اصلی خود استفاده نکنند و در بعضی مواقع شاهد ناکارآمدی و ضعف در اجرای امور در شهرداری ها هستیم.

وی تاکید کرد: خروجی اجرای مصوبات این گردهمایی باید به گونه ای باشد که مردم از آن بهره مند شوند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به صحبت های خود در جلسات پیشین استان، خاطرنشان کرد:  کوچک بودن استان از نظر وسعت و جمعیت، دلیلی بر توجیه عقب ماندگی استان نیست، بلکه اگر از استان های دیگر عقب تر هستیم به دلیل عقب تر بودن مدیران استان خراسان شمالی است.

شجاعی با بیان اینکه نباید نگاه مدیریتی در مرحله محلی و شهری و شهرستانی محدود بشود، گفت: برای توسعه شهرهای استان باید این نگاه ناقص کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: باید روسای شورای اسلامی شهرها با نگاه های کوچک شهری و شهرستانی مبارزه کنند چرا که  حاصل این نگاه عقب ماندگی مردم و همچنین به منفعت رسیدن یک عده خاص است.

مقام ارشد دولت در استان با بیان اینکه نباید شهرداری ها رقیب بخش خصوصی بشوند، تصریح کرد:  باید عرصه ورود بخش خصوصی فراهم شود چرا که از محل درآمد های پروژه های بخش خصوصی برای شهرداری ها نیز درآمد ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیستم اداری و بانکی استان تاکنون هیچ زمینه ای را برای حضور بخش خصوصی فراهم نکرده است، خاطرنشان کرد: مؤلفه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سیستم بانکی استان، پایین ترین نمره را در کشور دارد.

استاندار خراسان شمالی در این جلسه شهرداران را ملزم کرد تا برای پروژه هایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی است  مجوزهای لازم را گرفته و به صورت بی نام اعلام نمایند.

شجاعی در ادامه از شوراها خواست تا حد امکان معافیت ها و مشوق های لازم را جهت جذب سرمایه گذار و دریافت مشارکت بخش خصوصی اعمال کنند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه شوراها  با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند، اما مشاهده می کنیم که در تصمیم گیری هایشان مردم و منافع مردم را در نظر نمی گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید عرصه مشارکت دادن و اعمال نظر مردم فراهم شود، تصریح کرد: باید در اجرای پروژه ها، منافع و رفاه مردم در نظر گرفته شده  تا در روند زندگی روزمره مردم اخلال ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیران استان و شهرستان ها در کارها به زمان اهمیت بدهند، گفت: اگر برای پروژه ها روزشمار نصب شود، هم مردم می بینند و به مسئولین دلگرم میشوند و نیز مسئولین می توانند با این کار، خود را محک بزنند.

استاندار خراسان شمالی ازدستگاه های متولی در استان خواست تا معوقات کارگری وکارمندی شهرداری ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید خدمات شهری به صورت عادلانه در بین مناطق شهرها توزیع شده و عدالت فضایی رعایت شود، تصریح کرد: شهرداری ها حق ندارند که به یک ناحیه از شهر امکانات داده و ناحیه دیگری از شهر را بدون امکانات رها کنند چرا که با این کاردر واقع فرصت هایی از بخشی از خانواده های شهر گرفته می شود.

شجاعی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در رابطه با موضوعات راه آهن، فرودگاه و جاده استان گلستان، گفت: منتظر وعده های وزارت خانه ها هستیم چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد وزارت مربوطه به این استان خدمات ارائه ندهد .

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات اداری در برخی شهرستان های تازه تاسیس استان، اظهار کرد: متاسفانه قبل از اینکه زیرساخت های لازم جهت استقرار ادارات فراهم شود، نسبت به شهرستان شدن یک منطقه اقدام شده است.

وی با اشاره به مشکلات عمده در شهرک گلستان بجنورد، مسئولان مربوطه را مامور به بررسی و حل مشکلات این منطقه کرد.

شجاعی در پایان به مدیران و مسئولان استان تاکید کرد: به جای صحبت کردن بیش از حد در جلسات و سخنرانی ها، باید کار را شروع کرده و پیگیر مشکلات مردم شوند.

انتهای پیام/ قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک