شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ساعت ۶:۱۸
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی:

دستورات مالی استاندار قبل در خصوص کمک به دانشگاه فرهنگیان استان معطل مانده است

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: متاسفانه طی تغییر و تحولات مدیر ارشد استان دستورات مالی استاندار قبلی در خصوص کمک به دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی معطل مانده است.
دستورات مالی استاندار قبل در خصوص کمک به دانشگاه فرهنگیان استان معطل مانده است,

به گزارش عصراترک، حبیب صفرزاده، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه استان به منظور نکوداشت 100 سالگی تربیت معلم در ایران گفت: در دنیا پرورش معلم ارزشمند است و به تعبیری گزینش معلم کاری فاخر محسوب می شود.

وی در پاسخ به اینکه مشکلات رفت و آمدی و وضعیت خوابگاه ها رفع شده است، گفت: متاسفانه طی تغییر و تحولات مدیر ارشد استان برخی از دستورهای مکتوب استاندار قبل عملی نشده است، هم چنین در رابطه با بحث مسیر رفت و آمد دانشجویان فرهنگی استان حدود یک سال و نیم خط واحد برای جابجایی تعبیه شد ولی به دلیل عدم استقبال دانشجویان لغو شد.

صفرزاده تعداد دانشجویان دختر در پردیس دانشگاه را 370 نفر و تعداد دانشجویان پسر را 650 نفر اعلام کرد و افزود: حدود 450 نفر از دبیران تازه به خدمت گرفته شده در روزهای پنج شنبه و جمعه در کلاسهای ضمن خدمت شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سالانه آموزش و پرورش به یک هزار تا یک هزار و 200 دبیر نیاز دارد و به تعبیری باید دانشگاه فرهنگیان گنجایش 4 هزار نفری دانشجو در هر دو پردیس را داشته باشد و امکانات را برای جذب این تعداد دانشجو فراهم کند، در حالی که در استان شرایط برای بیش از یک هزار و 200 دانشجو مهیا نیست.

صفرزاده بیان کرد: باید مدیران ارشد استان به فکر رفع مشکلات دانشگاه باشند و آموزش و پرورش از فضاهای آموزشی که در داخل شهر دارد تعدادی را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهد.

وی عنوان کرد: در غیر اینصورت در سال آینده برای پذیرش دانشجو دچار مشکل می شویم.

صفرزاده هم چنین گفت: اگر شورای آموزش و پرورش، اداره نوسازی و سازمان  برنامه ریزی و بودجه استان به فکر نباشند باید دختران و پسران که تمایل به تحصیل در تربیت معلم دارند  به استان های دور بروند.

 وی 100 درصد رشته های علوم تربیتی، آموزش ابتدایی را متشکل از دانشجویان بومی خواند و گفت: تعداد محدودی از دانشجویان در رشته هایی هم چون ادبیات فارسی، عرب، معارف ،مشاوره از سایر استان ها هستند.

این مقام مسئول بیشترین استقبال بعد از رشته پزشکی را دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان زیادی با رتبه های عالی  برای تحصیل در این رشته شرکت داشتند.

وی تعداد هیئت علمی رسمی دانشگاه را 18 نفر ، هم چنین 12 نفر دارای phd آموزش و پرورش ،106 استاد حق التدریس و پاره وقت و 60 نیروی اداری رسمی، قراردادی و شرکتی اعلام کرد.

صفرزاده افزود: متاسفانه فضای آموزش و پرورش در کشور ما با استاندارهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: درسنجش آموزش و پرورش کشور بهترین معلمان کسانی هستند که در تربیت معلم تحصیل کرده باشند و اگر غیر از این معلمانی جذب شده باشند گاها آسیب های زیادی به فرهنگ عام وارد می کنند.

صفرزاده با اشاره به اینکه حدود 100 سال از تاریخ مکتوب تربیت معلم در کشور ایران می گذرد، گفت: پرورش معلم در این فضا اثرگذاری در حد مصلح اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از پلشتی های موجود در جامعه به خاطر این است که به بحث تربیت معلم به درستی پرداخته نشده ، گفت: در حالیکه باید به عمده مردم نشان داده شود که راه نجات یک کشور و توسعه و عمران و آبادانی و قوام بخشی به فرهنگ کشور از مسیر تعلیم و تربیت و پرورش معلمان صورت می گیرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا قشر آموزش و پرورش سیاسی هستند، گفت: بیشترین بخش جامعه تحصیل گران حوزه آموزش و پرورش هستند و یک انسان تحصیل کرده قاعدتا پیشینه رخدادهای سیاسی و تاریخی را رصد می کند و نمی تواند از سیاست دور باشد.

صفرزاده بیان کرد: اثرگذاری جامعه تحصیل کرده در آموزش و پرورش بالا است و براساس اینکه آموزش و پرورشیان مرجع هستند، مورد توجه گروه های مختلف سیاسی و خواهان قدرت قرار می گیرند.

 

انتهای پیام./ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1397/09/27
0
0
اشکال اساسی دانشگاه فرهنگیان این است که در کار دانشگاه های دیگر دخالت می کند. خروجی دانشگاه ها باید در این دانشگاه پذیرفته شوند و با طی دوره های شش ماهه تا یک ساله با فنون معلمی آشنا شوند. آنوقت این مشکلات هم پیش نخواهد آمد.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک