شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ساعت ۱۲:۵۹
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو اختصاصی با عصراترک:

واژه " کودک همسری" سرپوشی برای کم کاری مسئولین در حوزه ازدواج جوانان / سند ۲۰۳۰ حق انتخاب را از خانواده ها می گیرد

رئیس بسیج جامعه زنان کشور مطرح کردن بحث "کودک همسری" را سرپوشی برای کم کاری مسئولین در حوزه ازدواج جوانان دانست و گفت: مسئولین باید به جای پرداختن به مباحث حاشیه ای کودک همسری به تسهیل کردن شرایط ازدواج بپردازند.
واژه

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو اختصاصی با خبرنگار عصراترک به ممنوعیت ازدواج زیر 13 سال در کشور اشاره کرد و گفت: ازدواج در سن بالای 13 سال با توجه به شرایط موجود و رضایت طرفین و خانواده ها منع قانونی ندارد و هر زمانی که دختر و پسر آمادگی ازدواج داشته باشند، این اتفاق باید رخ دهد زیرا تعالی و کمال انسان در زوجیت است.

وی ادامه داد: زوجیت بحث مهمی است که متاسفانه امروز به مسائل مادی گره خورده، در حالی که حرکت کمال انسان در زوجیت اتفاق می افتد.

اصلانی با اشاره به اینکه مطرح شدن بحث کودک همسری در فضای مجازی ایده گرفته از سند 2030 است که بر مبنای تفکرات غربی، فروپاشی خانواده ها و دخالت در امر آزادی مردم است، افزود: مردم مختار هستند که چطور تصمیم بگیرند و چه زمان و سنی ازدواج کنند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد به دنبال این هستند که ازدواج را به سن 18 سال برسانند زیرا سند 2030 اعلام کرده ازدواج کودکان ممنوع است و فرد 18 ساله را کودک تلقی کرده اند.

اصلانی گفت: از طرفی ما شاهد این هستیم که بخاطر برخی آموزشهای غلط شبکه های اجتماعی سن بلوغ پایین آمده، حتی در مهدهای کودک در رابطه با بلوغ صحبت می کنند و می خواهند سن ازدواج را به بالای 18 سال برسانند، در حالی که این فاصله فسادآفرین است.

وی ادامه داد: در این جا دو مسئله عمده مطرح است یکی اینکه باید اختیارات مردم سلب نشود و مردم خودشان بتوانند برای زندگی و فرزندانشان تصمیم بگیرند و دوم اینکه حمایت های دولت درجهت ایجاد تسهیل در ازدواج بهنگام و پایدار  باشد.

اصلانی بیان کرد: مسئولین باید به جای پرداختن به مباحث حاشیه ای در خصوص ازدواج کودک به تسهیل کردن ازدواج بپردازند و قوانین خاص کشور را در خصوص ازدواج در دستور کار قرار دهند.

وی بحث ازدواج، بیمه زنان سرپرست خانوار که مصوب شده و  عملیلانی نشده، بحث مرخصی زایمان، که در همه ارگان ها رعایت نمی شود ، بحث افزایش جمعیت که از مسائل اساسی است و ورود جدی به این مبحث باز نشده و بحث تحکیم خانواده و پیشیگری از طلاق را مهم ترین مسائل و مشکلات حوزه زنان در کشور اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک