شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ساعت ۱۲:۴

جاده مواصلاتی راز به بجنورد ۳۵ کیلومتر کاهش می یابد/ ۳۰ سال انتظار برای ساخت یک جاده

رییس شورای شهر راز از  ساخت جاده جدید از شهر راز به سمت بجنورد خبر داد و گفت: جاده کنونی شهر راز به بجنورد ۱۱۰ کیلومتر است که با ساخت جاده جدید 35 کیلومتر از طول مسیر کاسته می شود.
جاده مواصلاتی راز به بجنورد 35 کیلومتر کاهش می یابد/ 30 سال انتظار برای ساخت یک جاده,

سید حاتم حاتمی،  رئیس شورای شهر راز در گفتگو با عصر اترک، با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ سال است مردم این شهرستان از این مسیر کم عرض تردد می کنند، اظهار کرد :  وی ادامه داد: بخشی از این مسیر که از شهرستان مانه و سملقان می گذرد، خطرناک بوده و رفت وآمد در آن مشکل است و کسانی که در این مسیردر رفت و آمد هستند همیشه ترس از تصادف دارند .

 

حاتمی افزود:  30 سال است که مردم این شهرستان تقاضای احداث جاده جدید را دارند و قول ساخت نیز از سوی مسئولان داده  شده  و امیدواریم هرچه زودتر این خواسته مردم برآورده شود.

 

وی افزود: مسیر جاده  جدید از راز به روستای پوستین دوز، شیرین دره و روستای محمد آباد به سمت بجنورد است که در صورت ساخته شدن جاده از ۱۱۰ کیومتری که هم اکنون مردم این شهرستان استفاده  می کنند به ۷۵ کیلومتر کاهش می یابد .

 

وی ادامه داد: این مسیر از بین ۵ مسیر مورد مطالعه انتخاب شده تا به عنوان کم هزینه ترین، کوتاه ترین و امن ترین جاده و عاری از شیب های تند و غیر استاندارد  ساخته شود.

 

این عضو شورای شهر راز تصریح کرد: طول مسیری که باید ساخته شود ۲۴ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن توسط قرارگاه خاتم تسطیح و قابل رفت وآمد است .

 

حاتمی اظهار امیدواری کرد با ساخت شدن این جاده و مسیر مراوتپه به جرگلان و غلامان به دربند، شهرستان رازوجرگلان از بن بست خارج شده و در رونق اقتصادی شهرستان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت .

 

وی گفت :درحال حاضر برای مسیر راز به شیرین دره دو میلیارد تومان از محل بودجه شهرستانی باپیگیری شورا ، فرماندار و نمایندگان  مجلس در نظر گرفته شده است .

 

رئیس شورای شهر راز گفت: امیدواریم  بازگشایی این مسیر جزو  طرح ملی قرار بگیرد تا زودتر به نتیجه برسد  ولی اگر در بودجه شهرستانی قرار داده شود مردم شاید سال ها منتظر بمانند تا جاده به صورت کامل ساخته شود .

 

وی با اشاره به صحبت ها و جلسات چند روز قبل مشاورین در خصوص ساخت این جاده  گفت: مرحله مطالعه بر روی مسیر انتخاب شده شروع شده و نقشه های اولیه انجام و منتظر مرحله اجرایی هستیم.

 

 گفتنی است  در جاده فعلی شهرستان رازوجرگلان به دلیل وجود گردنه های متعدد و شیب های تند، رانندگان تنها با سرعت زیر ۳۰ کلیومتر مجاز به رانندگی هستند.

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
سجاد خوش اینه | 1399/11/03
0
0
سلام و وقت بخیر چند سال دیگه این مسیر راه اندازی میشود.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک