شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ساعت ۵:۱۷
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

عوامل بیرونی، همه دلایل بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بخشی از مخالفان دولت و گروه‌هایی از مردم نسبت به شرایط جنگ اقتصادی کشور بی‌توجه هستند، گفت: عوامل بیرونی، همه دلایل بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست، بلکه بخشی از مشکلات ریشه در ساختار داخلی کشور دارد.
عوامل بیرونی، همه دلایل بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست,

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه شرایط کنونی کشور زمینه بحران‌زایی دارد، اظهار کرد: بخشی از مخالفان دولت و گروه‌هایی از مردم نیز به موقعیت کشور در ماه‌های اخیر که با آن مواجه شده است و به تعبیری در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته، بی توجه هستند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مسایل و مشکلات، متاثر از شرایط تحمیلی قدرت های استعماری و تحریمی آمریکای تمامیت خواه و انحصارطلب و دولت های هم‌پیمان او در جهان است که بدون تردید باید برای مقابله جدی با آنها تدبیر و چاره اندیشی کرد، اما عوامل بیرونی همه دلایل بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات ریشه در ساختار دستگاه‌های اجرایی، قانونگذاری، نظارتی و قضایی و تعامل آنها و همچنین نحوه برنامه‌ریزی و عملکرد مدیران و بخشی از مشکلات نیز متاثر از بروز چالش‌ها و عدم پایداری و ثبات در مدیریت‌ها است. به عنوان نمونه بخشی از مسائل و مشکلات موجود که صنوف و اقشار مختلف، مخصوصا کارمندان و کارگران با آنها دست به گریبان شده‌اند برای آن است که حقوق ماهیانه آنان ثابت است. این اقشار از افزایش قیمت‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند و مکانیسمی برای ترمیم حقوقشان در طول سال پیش بینی نشده و فقط به افزایش چند درصدی در ابتدای هر سال آن هم برای یک مدت ثابت دوازده ماهه بسنده می شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: در جریان آسیب شناسی مشکلات کنونی کشور می‌توان رگه های پیدا و پنهانی از حرکت گروه‌های غیرهمسو با برنامه‌های دولت را مشاهده کرد و با کمی بررسی در گفتار و عملکرد تعداد قابل توجهی از رقبای انتخاباتی دیروز، می‌توان دریافت که آنان همچنان در فضای رقابتی انتخاباتی با ریاست جمهوری حرکت می‌کنند و متاسفانه آنگونه که باید در فضای همراهی و برادری به منطور تقویت و ارتقای وفاق و وحدت ملی برای کاهش زمینه‌های بحران‌زایی گام بردارند، قرار ندارند.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک