شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۱۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ساعت ۹:۶
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

هیچ مسئول خراسان شمالی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: پس از تصویب و اجرای قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، در استان خراسان شمالی هیچ مسئولی به جز استاندار مشمول این قانون نشد.
هیچ مسئول خراسان شمالی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود,

احسانعلی عالی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک  در پاسخ به این سوال که پس از تصویب و اجرایی شدن قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، به جز استاندار که مشمول این قانون شده است، آیا مسئول و یا مسئولان دیگری نیز هستند که مشمول این قانون شوند؟ اظهار کرد: به جز استاندار خراسان شمالی که در سن بازنشستگی بودند و مشمول این قانون جدید شدند، هیچ مسئول دیگری در استان در سن بازنشستگی نیست که مشمول این قانون شوند.

عالی تصریح کرد: اجرای این قانون در استان رعایت شده است.

 هفته جاری، محمد رضا خباز، استاندار خراسان شمالی در راستای اجرای این قانون بازنشسته شدند و مجید پورعیسی به سرپرستی استانداری خراسان شمالی منصوب شدند. 

 به گزارش عصر اترک، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری 23 شهریور ماه 97، اعلام کرد: قانون منع بکارگیری­ یا پایان همکاری بازنشستگان تا 2 ماه آینده لازم الاجراست و طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه، بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونین رئیس‌جمهور بلامانع اعلام شده است.

همچنین بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است، مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شود. البته در این مصوبه استثنائاتی برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.

افزون بر این، کدخدایی با اشاره به استثنائات دیگری در برخی دستگاه‌ها، گفت: نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: رویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی 2 ماهه است. سازمان‌ها و ارگان هایی­ که این قانون برایشان صادق است ظرف 2 ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم انگاری­ یا انفصال از خدمت خواهد بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک