شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ساعت ۹:۵۲

شکارچی قوچ های وحشی خراسان شمالی به ۲۰ ماه حبس محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: یک شکارچی که اقدام به شکار غیرمجاز سه راس قوچ وحشی کرده بود، به 20 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
شکارچی قوچ های وحشی خراسان شمالی به 20 ماه حبس محکوم شد,

به گزارش  گروه دریافت خبر عصر اترک، مسلم محمدیاران گفت: متهم 20 اسفند پارسال توسط محیط بانان خراسان شمالی دستگیر و از منزل وی لاشه سه رأس قوچ کوهی کشف شده بود.

وی افزود: پرونده متهم اقرار صریح متهم به ارتکاب بزه انتسابی، در یکی از شعب جزایی بجنورد رسیدگی و در نهایت حکم به محکومیت متهم به تحمل 20 ماه حبس تعزیری، ابطال پروانه حمل سلاح و توقیف سلاح های مکشوفه به نفع دولت صادر شد.

دادستان بجنورد گفت: پس از قطعیت حکم صادره در مرحله تجدید نظر، روند اجرای حکم قطعی با اعزام محکوم علیه به زندان مرکزی بجنورد آغاز شده است.

محمدیاران با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حفاظت از محیط زیست و مراقبت از گونه های نادر جانوری منطقه گفت: شکار غیرمجاز از بدترین معضلات مخل آرامش طبیعت و تهدید کننده محیط زیست است.

در استان خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه کشور، 68 خزنده از 228 گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.

انتهای پیام /

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک