شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۴:۳۵
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

افزایش سهم اعتبارات اشتغال روستایی به ۱۷ هزار میلیارد تومان/شستا، سرمایه گذاری ۶۷ درصدی پتروشیمی خراسان را پذیرفت

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در مرحله دوم از اختصاص اعتبارات تسهیلاتی به طرح های اشتغالزای روستایی، سهم اعتبارات از 12 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
افزایش سهم اعتبارات اشتغال روستایی به 17 هزار میلیارد تومان/شستا، سرمایه گذاری 67 درصدی پتروشیمی خراسان را پذیرفت,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محسن بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر، کشور در یک شرایط حساسی قرار دارد که در این شرایط برای تحقق رونق فضای کسب و کار و رونق اقتصادی باید به توان قشر مولد روستایی بسیار توجه کرد.

بندپی افزود: این در حالی است که نگاه به این بخش از تولید در زمینه باغداری، زراعت و دامپروری همه جانبه و توسعه ای نبوده و این بخش مولد به صورت سنتی ادامه حیات داده و زمینه رشد آن آنگونه که باید و شاید نیز فراهم نشده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به موضوع اشاره شده همچنین مسئله تداوم خشکسالی ها، زمینه اصلی برای مهاجرت این قشر مولد از روستا به شهرها و مناطق حاشیه نشین فراهم شد.

علاوه بر این،وی یادآور شد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران، از پاییز 96 تا زمستان 96 سه میلیون نفر به جمعیت فعال و جویای کار کشور افزون شد که این آمار، تدوین برنامه ریزی ها به منظور ایجاد فرصت های اشتغال برای این بخش از تولید را بسیار حائز اهمیت کرد.

بندپی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط تشریح شده، مجلس نیز به اقدامی بزرگ دست زد و مصوب کرد که یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رونق فضای کسب و کار و اشتغال روستایی در اختیار دولت قرار گیرد و برای این منظور صرف شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، ساز و کار اختصاص این اعتبارات تسهیلاتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست، در زمینه اشتغال روستایی 50 درصد از اعتبارات تسهیلاتی در اختیار چهار بانک عامل قرار گرفت، اعلام کرد: هم اکنون چهار بانک عامل را مکلف می کنم که معطل 50 درصد دور دوم این اعتبارات باقی نمانند و از محل منابع داخلی خود 750 میلیون دلار ( با ارز نیمایی ) را در اختیار طرح های اشتغالزای روستایی قرار دهند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ارز نیمایی، سهم اعتبارات تسهیلاتی برای اشتغال روستایی از 12 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود اعلام کرد: بسته های اختصاص اشتغال در دوره تحریم را به رئیس جمهور پیشنهاد کرده ایم که ایشان اعلام کرد پیشنهادات در جلسه شورای عالی اشتغال کشور بررسی شود.

بندپی در خاتمه با اشاره به موضوع اجرای طرح توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خراسان که تا به کنون بر زمین مانده و اجرایی نشده است، اعلام کرد: شرکت شستا یکی از سهامداران این واحد صنعتی، انجام سرمایه گذاری 67 درصدی برای اجرای طرح توسعه ای مجتمع پتروشیمی خراسان را پذیرفت حال باید برای 33 درصد سرمایه گذاری دیگر با صندوق بازنشستگان فرهنگیان گفت و گو انجام دهیم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک