جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ساعت ۱۵:۵۵
دستور استاندار خراسان شمالی به مدیران استان:

بازگرداندن وصول مالیات بر درآمدها به استان/پیگیری تحقق ۱۷ موافقت نامه نوبخت برای استان

استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه مالیات حقوق پرسنل 44 دستگاه همچنین مالیات بردرآمد برخی دیگر از ادارات، شرکت ها، بانک ها و فروشگاه های بزرگ در استان تهران وصول می شوند، دستور داد: مدیران ذی ربط استانی طی دو ماه آینده تحقق بازگرداندن وصول این مالیات ها در استان را پیگیری کنند.
بازگرداندن وصول مالیات بر درآمدها به استان/پیگیری تحقق 17 موافقت نامه نوبخت برای استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید محسن ابراهیمی، رئیس خزانه معین استان خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: تحقق پیش بینی درآمد استان طی سال جاری 337 میلیارد تومان بوده است که در نیمه نخست سال جاری 122 میلیارد تومان از این درآمد پیش بینی شده، محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات حقوق پرسنلی 44 دستگاه اجرایی استان که سالانه معادل سه میلیارد تومان می شود همچنین مالیات بردرآمد برخی دیگر از ادارات، بانک ها و فروشگاه های بزرگ در استان تهران وصول می شود، اعلام کرد: با مسئولان مافوق آنها در استان تهران برای بازگرداندن وصول این مالیات ها به استان خراسان شمالی مکاتبه کرده ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه در این زمینه برخی از دستگاه های مافوق مقاومت می کنند، افزود: با این وجود، برخی از دستگاه های اجرایی مافوق نیز برای انجام آن به مصوبه قانونی نیاز دارند.

در این جلسه، محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی نیز در همین باره اظهار کرد: نیروهایی که در استان فعالیت می کنند باید مالیات بردرآمد آنان، حساب های بانکی آنان و بیمه آنان در استان واریز شوند.

خباز این سوال را مطرح کرد: چرا باید زحمات بر دوش استان ها باشد اما بهره برداری ها در استان تهران!

وی مدیران اجرایی استان را خطاب قرار داد و اعلام کرد: دو ماه فرصت دارید با انجام پیگیری ها، وصول مالیات حقوق پرسنل و مالیات بر درآمد نیروهای ادارای خود را به استان بازگردانید.

وی افزود: درصورتیکه موفق نشدید در نیمه دوم سال جاری کمیته تخصیص نسبت به کاهش طرح های عمرانی ادارات شما اقدام خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود از دیدار با محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ارائه نامه ای با 17 درخواست به او خبر داد و اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با پیگیری و عملیاتی شدن این 17 درخواست موافقت کرد.

وی با یادآوری این مطلب که در سال 83 خراسان بزرگ به سه استان تقسیم شد و در این تقسیم بندی سهم بودجه استان خراسان شمالی از کل سهم بودجه خراسان بزرگ 16 درصد تعیین شد اما از سال 83 تا به کنون فقط 12 درصد از این سهم به استان اختصاص یافته است، اعلام کرد: در دیدار با محمدباقر نوبخت، این موضوع را که از جمله 17 درخواست اعلام شده بود را مطرح کردم و او نیز موافقت کرد تا موضوع بررسی کارشناسانه شود و سهم کسر شده به استان بازگردد.

وی همچنین عنوان کرد: موضوعات خوابگاه سازی برای دانشجویان، تکمیل 100 درصدی جاده بجنورد به جنگل گلستان، مدیریت منابع آبی منطقه سرانی در شهرستان شیروان، حفر 11 حلقه چاه آب برای شرب خانگی شهر بجنورد، نصب علائم و انجام خط کشی های در سطح جاده های استان نیز به اختصاص اعتبار نیازمند هستند که وی با تحقق اعتباری آنها موافقت کرد.

افزون بر این، خباز بیان کرد: در این دیدار از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهرستان های بجنورد و شیروان و خرید هشت تانکر سیار آبرسانی برای آبرسانی به 81 روستای بدون آب در استان همچنین درخواست اعتبار از محل تبصره 18 در بودجه سال مالی 98 به منظور ارتقای زیرساخت های در زمینه های انتقال تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن به واحدهای تولیدی استان را داشته ام که او با اختصاص آنها موافقت کرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: عملی شدن این موافقت نامه ها به پیگیری های مدیران کل استان که با این موضوعات مرتبط هستند، بستگی دارد.

در این جلسه هادی قوامی، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز اذعان کرد: 17 موافقت نامه کسب شده از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل پروژه های عمرانی یاد شده و خدمت رسانی به مردم جز با پیگیری های مدیران کل ذی ربط در استان میسر نمی شود.

قوامی بر لزوم پیگیری مداوم و مستمر مدیران کل استان برای تحقق این 17 موافقت نامه برای استان تاکید کرد و گفت: مدیران ذی ربط در این زمینه راه سختی را در پیش دارند که در این مسیر باید حوصله به خرج دهند.

وی به مسئله نقدینگی نیز اشاره و اذعان کرد: درصورتیکه این نقدینگی در عرصه تولید و درآمدزایی وارد نشود همچنان یک تهدید اقتصادی باقی می ماند.

وی گفت: برای ورود نقدینگی استان به چرخه تولید باید بسترهای رسوب آن در چرخه تولید فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: طی چند سال گذشته موسسات مالی و اعتباری سکوی پرتاب نقدینگی از استان خراسان شمالی به استان تهران بوده اند.

به گزارش عصر اترک، در این جلسه همچنین مصوب شد که از محل اعتبارات ارتقای شاخص ها، مبلغ پنج میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری در استان همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان نیز برای انجام عملیات برق رسانی به منطقه ویژه اقتصادی استان اختصاص داده شود.

انتاهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک