جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پاسخ مسئول | کد خبر: ۲۸۱۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ساعت ۸:۵۶

پاسخ دانشگاه کوثر بجنورد در رابطه با وضعیت خوابگاه ها

معاون دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد گفت: از مجموع افراد ثبت نامی در این دانشگاه 50 نفر با کمبود فضای خوابگاهی مواجه شدند که در سایر خوابگاه اسکان داده شده اند و تا انتهای روز ثبت نام و دستیابی به ظرفیت واقعی، فضای مورد نیاز آن ها آماده شود.

رمضانعلی نادری مایوان، معاون دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، رابطه به مطلب منتشره در ستون حرف مردم سایت عصراترک در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه کوثراز سال 91 تاسیس شده و قطعا در این مدت مشکلات به طور کامل برطرف نشده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه تا سال 96 فاقد خوابگاه بود و دانشجویان به اجبار به سمت خوابگاه های خصوصی و خودگردان می رفتند، که علاوه بر هزینه های سنگین، مشکلات دیگری هم در پی داشت.

نادری اضافه کرد: از سال گذشته با برعهده گرفتن مسئولیت دراین واحد مهم ترین سیاست کاری را در جهت ایجاد خوابگاه گذاشتم تا دانشجویان در شرایط رفاهی و امن مشغول به تحصیل باشند.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه های مورد نظربه صورت استیجاری هستند و دانشگاه بدون درنظر گرفتن هر گونه سود مالی برای خود فضای مورد نیاز دانشجو را فراهم کرده ، گفت: این خوابگاه ها به صورت نیمه خصوصی و نیمه دولتی هستند و با هزینه های کمتر در اختیار دانشجو قرارداده می شود.

نادری اضافه کرد: هزینه ای که از دانشجو گرفته می شود صرفا برای پرداخت هزینه های آب، برق، گاز، نظافت، سرپرست، نگهبانی و کرایه محل اختصاص داده می شود.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه کوثر دارای سه خوابگاه مجهز است و چهارمین خوابگاه از جهت فضا آماده شده و در حال تجهیز است و این خوابگاه ها در مجموع 640 نفر ظرفیت پذیرش دارند.

نادری بیان کرد: محاسبات برای ظرفیتهای خوابگاهی بر این اساس بود که 50 درصد دانشجویان پذیرفته شده غیربومی هستند، در حالی که وضعیت ثبت نامی ها و تقاضا برای خوابگاه بیش از 50 درصد را نشان می دهد و باعث شده است کمی با کمبودها مواجه شویم، با این وجود تمهیدات لازم در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: هم چنین در راستای رفع هرچه سریع تر مشکلات اقامتی دانشجویان، مکاتباتی با استانداری و مسئول امنیتی و سیاسی استانداری داشته ایم که ساختمان های اداری خالی از سکنه را جهت تجهیز به فضاهای خوابگاهی اختصاص دهند.

وی گفت: تاکنون از مجموع افراد ثبت نامی 50 نفر با کمبود فضای خوابگاهی مواجه شدند که در سایر خوابگاه اسکان داده شده اند تا انتهای روز ثبت نام و دستیابی به ظرفیت واقعی، فضای مورد نیاز آن ها آماده شود.

نادری در انتها در پاسخ به ولی دانشجودر رابطه با بحث امنیت گفت: از لحاظ امنیت و صیانت از دانشجویان با توجه به حضور سرپرست و نگهبان در خوابگاه ها وضعیت مطلوبی دارد و هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها در پی نخوهد داشت.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک