جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ساعت ۳:۵۲
در پاسخ به عصر اترک تشریح شد:

سهم ناچیز خراسان شمالی در تولید ناخالص ملی/ یک ساعت کار در هفته شاخص ارزیابی نرخ بیکاری است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار میزان تولید ناخالص داخلی خراسان شمالی هفت هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم تولید، شش درصد از کل سهم تولید ناخالص داخلی ملی است که سهم ناچیزی است.
سهم ناچیز خراسان شمالی در تولید ناخالص ملی/ یک ساعت کار در هفته شاخص ارزیابی نرخ بیکاری است,

به گزارش خبرنگار عصر اترک،محسن بجنوردی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به این سوال که این رقم چه وضعیتی از شرایط اقتصادی در استان را حکایت می کند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران که مربوط به سال 94 است، میزان تولید ناخالص داخلی خراسان شمالی ( شامل مجموعه کالاها و خدمات) در سال 94، هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

بجنوردی تصریح کرد: این میزان تولید ناخالص داخلی در خراسان شمالی که یاد شده، در مجموع شش درصد از کل سهم تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود که این سهم در اقتصاد کشور سهمی ناچیز است.

وی افزایش سرمایه گذاری در استان به منظور رونق بخشی به وضعیت تولید و اقتصاد استان را ضروری دانست.

وی در ادامه با اشاره به درآمدهای عمومی استان، اعلام کرد: مجموع درآمدهای عمومی استان در سال 96 به 235 میلیارد تومان رسیده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی همچنین افزود: درآمدهای مالیاتی استان در سال 96، 212 میلیارد تومان و در چهار ماه نخست سال جاری نیز 75 میلیارد تومان شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در خراسان شمالی 179 میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری خارجی در زمینه راه اندازی نیروگاه های پنل خورشیدی منعقد شد که تاکنون فقط 200 هزار دلار آن در استان سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه به بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96 نسبت منابع به مصارف بانک های استان 114 درصد و در سال جاری نیز 112 درصد بوده اند.

بجنوردی افزود: در همین راستا، در سال 96 سپرده های 13 بانک دولتی استان 47 هزار و 89 میلیارد ریال و تسهیلات پرداخت شده آنان 53 هزار و 241 میلیارد ریال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال نیز سپرده های این 13 بانک دولتی در استان 49 هزار و 602 میلیارد ریال و تسهیلات پرداخت شده آنان نیز 55 هزار و 535 میلیارد ریال بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران میانگین نرخ بیکاری استان در پایان سال 96 به 9.7 درصد رسید.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که شاخص ارزیابی این نرخ بیکاری چه بوده است؟ عنوان کرد: ارزیابی نرخ بیکاری در ایران بر اساس شاخص جهانی ( ILO) انجام می شود.

وی گفت: تعریف شاخص جهانی برای ارزیابی نرخ بیکاری که البته شاید منطقی هم نباشد مبتنی بر کارکردن افراد به مدت یک ساعت در طول یک هفته است که بر همین اساس، میانگین نرخ بیکاری خراسان شمالی در پایان سال 96، 9.7 درصد بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: سهم اشتغال استان در سال گذشته نیز در بخش کشاورزی 37.7 درصد، در بخش خدمات 37 درصد و در بخش صنعت نیز 25 درصد بوده اند.

بجنوردی در خاتمه به نرخ مشارکت اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی که از نسبت جمعیت شاغل همچنین بیکار دارای توان کار بر کل جمعیت استان محاسبه می شود، در پایان سال 96 این نرخ در استان 46.3 درصد و در بهار امسال 46 درصد بوده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک