شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ساعت ۲:۲۴
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

اختصاص اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریالی به پروژه راه آهن جوین-اسفراین

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از دستور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص 100درصدی اعتبار 190 میلیارد ریالی به منظور اتمام 10 کیلومتر باقیمانده از راه آهن جوین-اسفراین که به ایستگاه نقاب متصل می شود، خبر داد.
اختصاص اعتبار 190 میلیارد ریالی به پروژه راه آهن جوین-اسفراین,

هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: ساخت و راه اندازی پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان از مصوبات دولت تدبیر و امید به استان خراسان شمالی در سال 94 بوده است که این پروژه می بایست در سال 98 به بهره برداری برسد.

قوامی تصریح کرد: با پیگری های انجام شده، به منظور تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص 190 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ریلی به طول 10 کیلومتر در قطعه جوین-اسفراین موافقت کرد.

به گفته قوامی، از آن جایی که خراسان شمالی زیرساخت راه آهن ندارد، راه آهن بجنود - اسفراین به جوین ،کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیری که می تواند استان را به شبکه ریلی وصل کند.

وی تصریح کرد: این پروژه در ادامه از بجنورد به شیروان هم خواهد رفت که اهمیت این پروژه به دلیل کاهش 5 ساعته زمان سفر مسافران از مرکز استان به تهران است.

نماینده اسفراین با بیان اینکه توجیه اقتصادی حمل با اجرای این پروژه قایل توجه است، خاطرنشان می کند: به دلیل استقرار صنایع در استان، این پروژه می تواند تحولات عظیمی از نظر زیرساختی ایجاد کند .

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک