شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۰۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ساعت ۲:۲۸
معاون توسعه امور ورزش خراسان شمالی خبر داد:

کوراشکاران خراسان شمالی در آستانه اعزام به مسابقات آسیایی

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان از اعزام سه کوراش کار خراسان شمالی به مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی در هفته پایانی مرداد ماه جاری خبر داد.
کوراشکاران خراسان شمالی در آستانه اعزام به مسابقات آسیایی,

محمد بروحی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در هفته پایانی مرداد ماه جاری بهزاد وحدانی در وزن 66 کیلو گرم، الیاس علی اکبری در وزن 84 کیلوگرم همچنین محمد محمد بریمانلو در زون 73 کیلوگرم از خراسان شمالی همراه تیم ملی کوراش ایران به مسابقات آسیایی اندونزی جاکارتا اعزام خواهند شد.

بروحی درباره جایگاه رشته کوراش و جودو در خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان ها اظهار کرد: خراسان شمالی، پایگاه کوراش کشور است.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی کوراشکاران، جودوکاران و کشتی گیران مستعدی پرورش یافته اند که در مسابقات ملی و بین المللی مدال آور بوده اند.

وی همچنین عنوان کرد: در همین راستا، رئیس فدراسیون کوراش کشور نیز با سفر به خراسان شمالی و بازدید از وضعیت سالن ها و امکانات در اختیار استان در این رشته ورزشی، خراسان شمالی را مستعد پرورش ورزشکاران نام آور در رشته های ورزشی کوراش و جودو دانست و موافقت کرد که سه پایگاه کوراش در شهرهای بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان احداث شوند و زیر نظر این فدراسیون فعالیت کنند.

بروحی افزود: این فدراسیون با تامین لوازم ورزشی، اختصاص مربی، موافقت با برگزاری اردوهای تیم ملی و اعطای هزینه های برگزاری اردوها در این رشته ورزشی از خراسان شمالی حمایت کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک سالن شش هزار نفری در محل تخته ارکان شهرستان بجنورد در دست ساخت است که با بهره برداری از آن، سالن چند منظوره این پروژه برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی از جمله رشته کوراش استفاده خواهد شد.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه ورزشی که به 40 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است باید 16 میلیارد تومان دیگر تزریق شود تا آماده بهره برداری شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به وضعیت اشتغال ورزشکاران فعال استان در رشته کوراش و جودو نیز اظهار کرد: بر اساس بخشنامه هیات دولت و وزارت ورزش و جوانان، ورزشکارانی که مدال های برتر بازی های آسیایی، جهانی و المپیک را کسب کنند در اولویت استخدام ادارات کل قرار خواهند گرفت.

بروحی تصریح کرد: درصورتیکه بهزاد وحدانی و محمدی بریمانلو که هنوز استخدام نشده اند، بتوانند مدال آور مسابقات آسیایی شوند، استخدام آنان در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک