جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ساعت ۲۳:۴۵
مسئول آب و فاضلاب شهرستان رازوجرگلان:

۵۰ درصد روستاهای رازوجرگلان با کمبود آب روبه رو هستند /مردم در صرفه جویی مشارکت کنند

مسئول اداره آب و فاضلاب شهرستان رازوجرگلان گفت :50 درصد روستاهای رازوجرگلان با کمبود آب روبه رو هستند.
50 درصد روستاهای رازوجرگلان با کمبود آب روبه رو هستند /مردم در صرفه جویی مشارکت کنند,

اسماعیل درخشان، مسئول آب و فاضلاب شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ الی ۱۵ روستا مشکل شدید کمبود آب دارد که از این تعداد ۷ روستای کلاته میرزا، حبک،عبدل آباد، قاولقا و ... که تحت پوشش شبکه آبرسانی نیستند با تانکر آبرسانی می شود .

وی ادامه داد : ۷ روستا ی بک پولاد، تنگه ترکمن ، جلف دره، علی آباد قاولقا، یکه سعود پایین، قره آقاچ نیز تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند ولی به دلیل کیفیت پایین آب با تانکر آبرسانی انجام می شود .

درخشان افزود: آب مورد نیز از مخازن آب روستاهای اطراف مانند قوش تپه،آنابای و اسفروج در شهر راز مزارلق، یکه سعود بالا در جرگلان نیز و همچنین توسط چاه های خیرین هفته ای دو الی سه بار تانکر ها پر شده و در روستاهای مورد نظر توزیع می شود .

وی گفت: ۵۰ درصد روستاها نیز روزی فقط ۴ الی ۶ ساعت آب دارند و بقیه ساعات به دلیل پایین آمدن سطح آب چاهها و چشمه ها آب آن ها قطع می شود .

درخشان به دو مشکل عمده در تامین آب شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد آب آشامیدنی رازوجرگلان برای مصارف دام و باغبات استفاده می شود .

مسئول آب و فاضلاب شهرستان رازوجرگلان با تاکید بر کمبود آب در روستاهای شهرستان راز و جرگلان از درخواست کرد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

درخشان تصریح کرد: مردم این مناطق همچنین انتظارات خود را که آب آنها ۲۴ ساعته باید تامین باشد را نیز پایین بیاورند چرا که با پایین آمدن سطح آب چاه ها و چشمه ها این امکان وجود ندارد و فقط ۴ الی ۸ ساعت امکان آبرسانی وجود دارد .

وی مشکل بعدی را نیز خرابی یک هزار و 820  کنتور آب عنوان کرد و گفت: وقتی کنتورها خراب باشند کار نمی کند و تعرفه آب را به معنای واقعی نمی توان برآورد کرد لذا افرادی که کنتور خراب دارند با مسئولین آب و فاضلاب همکاری کرده و رفع نمایند .

شهرستان رازوجرگلان با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۸۳ روستا و ۱۵ هزار خانوار بیش از ۱۰ هزار مشترک آب دارد .

خبرنگار صاحب جمال رحیمی

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک