شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ساعت ۱:۵۴
گفتگو با جوان کارآفرین و موفق شیروانی؛

عقربه های چوبی که نان آور ۶ خانواده شیروانی شد

جوان کارآفرین شیروانی که توانسته با ایده خود برای 6 نفر منبع درآمد باشد، هر چند از ابتدای کارش تا الان با ناملایمات زیادی مواجه شده اما تاثیری در اراده اش نداشته و به به آینده کارش امیدوار است و راهش را با جدیت بیشتری ادامه می دهد.
عقربه های چوبی که نان آور 6 خانواده شیروانی شد,

به گزارش عصراترک، با حامد حاجی زاده ، جوان موفق شیروانی که با تولیداتش موفق به ایجاد اشتغال برای خود و چند نفر شده است به گفتگو پرداختیم که در ادامه تقدیم تان می شود:

 

خودتان معرفی کنید؟

حامد حاجی زاده ،متولد ۱۳۷۰ شیروان هستم.

 

 

 

از چه زمانی وارد این کار شدید و به صورت حرفه ای این کار را دنبال کردید؟

سال ۹۴ که خدمت سربازی را تمام کردم، طراحی، آزمون و خطا کردن را آغاز کردم.

همان زمان در یک شرکت در تهران پروژه ای را برداشتم بعد از اتمام پروژه به شیروان برگشتم و در کارخانه سیمان مشغول به کار شدم و همزمان روی ایده خودم کار کردم و بالاخره به تولید رسید.

تابستان با کمک سرمایه ای که پدرم در اختیارم قرار داد ساخت و تولید ساعت ها را شروع کردم.

 

 

ایده تولید ساعت چوبی از خودتان بوده است یا از جایی ایده گرفته اید؟

اولین ساعت را تابستان سال ۸۶ در کلاسهای معرق آماده کردم، آن موقع به دلیل در دسترس نبودن اینترنت امکان مطالعه بیشتر در این زمینه وجود نداشت، دوستانم هم مرا بخاطر این ایده مسخره می کردند اما من سال 94 مجدد ایده ام را از سر گرفتم.

 

برای آغاز این حرفه چقدر سرمایه مورد نیاز است؟

 

 

اولین ساعتی که ساختم را توسط یک اره مویی و  چند دستگاه سمباده که خودم ساخته بودم شروع کردم، تا زمانی که با دستگاه لیزر جهت حکاکی و برش آشنا شدم، دستگاه هایی که در کارگاه من موجودند، ساخت خودم هستند و اگر کسی بخواهد این کار را به صورت مجهز و حرفه ای راه اندازی کند حداقل به 100 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

من هم اکنون هم اینقدر سرمایه ندارم، چون 80 درصد دستگاه ها ابداع خودم است و قطعا به درد کار دیگری نمی خورد.

 

 

افراد برای ایجاد این شغل باید چه تخصص هایی داشته باشند؟

 برای طراحی مهندسی باید آشنا به نرم افزار های اتوکد ، solidwork ،3dmax و طراحی گرافیکی، فتوشاپ و کورل آشنایی داشته باشند و حداقل مدرک فوق دیپلم چوب داشته باشند، با ساعت سازی و تعمیرات ساعت ها و صنایع دستی و منبت کاری و چرم دوزی آشنا باشند.

 

بازارتان چگونه است؟

در حال حاضر نمایندگی که به صورت حضوری تولیداتمان را به فروش برسانیم ، نداریم و فقط به صورت اینترنتی و شبکه های اجتماعی فروخته می شود و استقبال خیلی خوب است.

 

با توجه به تاکید رهبری در بحث تولید داخلی و ایجاد اشتغال آیا توانسته اید با این حرفه برای افراد دیگری نیز ایجاد اشتغال کنید؟

 بله ،خوشبختانه با این ایده برای خود و 5 نفر دیگر اشتغالزایی کرده ام، که دو نفر در کارگاه، یک نفر مسئول فعالیت های مربوط به تبلیغات فضای مجازی، یک نفر روابط عمومی، یک نفر چرم دوز مشغول به فعالیت هستند.

 

 

بزرگترین مشکلات حوزه کاریتان را بگویید؟

 مشکل مالی همیشه بزرگترین مشکل است، نیاز به تسهیلات برای  تجهیز کارگاه دارم.

 

به بحث صادرات محصولاتتان هم به داخل و خارج از کشور فکر کرده اید؟

تا به امروز که در استان خودمان خیلی مشتری و حمایت نداشته ایم، بیشتر مورد تمسخر واقع می شویم که ساعت های شما کار هم می کنند یا نه؟

اما چون فروش ما به صورت اینترنتی است به صورت فروش تکی به سراسر ایران و چند کشور اروپایی فروش داشتیم و برای صادرات گسترده و اعطای نمایندگی به سایر استان ها نیازمند تولید بالا هستیم که آنهم نیازمند کارگاه مجهز است.

 

در نمایشگاه یا جشنواره ای شرکت داشته اید؟

تنها در نمایشگاه هفته پژوهش جهت معرفی محصولاتم حضور پیدا کردیم.

 

 

انواع محصولات تولیدی شما بر چه اساس است؟

در حال حاضر محصول اصلی ساعت است، ولی در کنار آن حلقه چوبی، گارد چوبی موبایل هم تولید می شود  و انشالله امسال محصول جدیدمان که فریم عینک چوبی است را تولید و معرفی می کنیم.

 

قیمت های فروش محصولات تان چگونه است؟

ساعت ها از ۲۰۰هزارتومان تا ۴۰۰هزار تومان ، حلقه های چوبی از ۳۰هزار تومان تا هشتاد هزار تومان هستند و گارد های چوبی هم از ۴۰هزار تومان تا هشتاد هزار تومان به فروش می رسند.

 

 

سخن آخر:

از رسانه شما سپاسگزارم که به دنبال معرفی تولید کننده های کوچک هستید، که در اوج بیکاری ها توانستند برای خودشان و چندنفر دیگر تولید اشتغال و کسب درآمد داشته باشند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1397/09/15
0
0
عکس محصول ایشان کو ؟؟؟؟؟
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک