جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ساعت ۰:۲۴
مسئول ستاد نماز جمعه بجنورد:

آیت الله مهمان نواز، هویت انقلابی مردم خراسان شمالی بودند

مسئول ستاد نماز جمعه بجنورد گفت: مرحوم آیت الله مهمان نواز هویت انقلابی مردم خراسان شمالی و منزل ایشان نیز پایگاه اصلی انقلاب در خطه شمال خراسان بود.
آیت الله مهمان نواز، هویت انقلابی مردم خراسان شمالی بودند,

ملک محمد علیزاده، مسئول ستاد نماز جمعه بجنورد در گفت و گو با عصر اترک با بیان اینکه آشنایی بنده با مرحوم آیت الله مهمان نواز به قبل از انقلاب 57 و همسایگی منزل پدر بنده با منزل ایشان باز می گردد، اظهار کرد: ایشان که از شاگردان آیت الله میلانی و آیت الله هاشم قزوینی بودند، در سال 47 از سوی علمای بجنورد و مسئول حوزه علمیه وقت ( مدرسه سلطانیه ) به بجنورد دعوت شدند.

به گفته علیزاده، آیت الله مهمان نواز، بنا بر این درخواست در سال 47 از مشهد به بجنورد هجرت کردند و مسئولیت امام جماعت مسجد امامی( مسجد انقلاب ) و مسئولیت مدرسه سلطانیه ( حوزه علمیه امام خمینی ) را بر عهده گرفتند و در این حوزه به تدریس مشغول شدند همچنین به امورات دینی، راهنمایی و هدایت مردم نیز پرداختند.

وی عنوان کرد: از سال 56 که نهضت انقلاب اسلامی شکل رسمی به خود گرفت، ایشان رهبری و هدایت مردم بجنورد را در این قیام بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله مهمان نواز، محور و مرکز قیام اسلامی در شهر بجنورد شدند و منزل ایشان به پایگاه اصلی انقلاب در بجنورد تبدیل شد.

مسئول ستاد نماز جمعه بجنورد در ادامه به پس از انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در طول دوره جنگ به صورت مستمر به جبهه می رفتند و از رزمندگان و فرماندهای گردان ها به ویژه رزمندگان خطه شمال خراسان دیدار و نیازمندی های آنان را شناسایی، تهیه و ارسال می کردند.

وی همچنین بیان کرد: زمانیکه موضوع تقسیم بندی جغرافیایی خراسان بزرگ مطرح شد، ایشان پیگیر این مطالبه مردمی شدند و با تلاش های خود، زمینه های این مطالبه مردمی را رقم زدند.

وی افزود: ایشان برای برپایی دانشگاه در شهر بجنورد نیز پیگیری های مستمری را انجام دادند که سرانجام دانشگاه آزاد در شهر بجنورد نیز برپا و فعال شد.

مسئول ستاد نماز جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخن خود با یادآوری این مطلب که بنده سال ها است در کنار حضرت آیت الله مهمان نواز حضور داشته ام و همراه او بوده ام، در توصیف ایشان عنوان کرد: ایشان در خطه شمال خراسان، حامی انقلاب، حامی آرمان های انقلاب و ولایت فقیه بودند.

وی افزود: ایشان هویت انقلابی مردم خراسان شمالی بوده اند همچنین در سنگرهای نماز جمعه نیز به هدایت مردم و برقراری حفظ وحدت میان اقدام مختلف این استان پرداختند.

علیزاده خاطر نشان کرد: ایشان در حوزه علمیه امام خمینی شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام حبیب‌الله مهمان‌نواز در دوم اردیبهشت 1397 در 92 سالگی در بجنورد درگذشت.

وی نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک