شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ساعت ۵:۶
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد:

طرح پارکبان بدون ارزیابی حقوقی اجرایی شد/پرونده پارکینگ مخابرات، هفته آینده بررسی می شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد گفت: طرح پارکبان از ماه گذشته در شهر بجنورد بدون بررسی و ارزیابی ابعاد حقوقی اش در شورای شهر بجنورد و اخذ مصوبه این شورا اجرایی شده است.
طرح پارکبان بدون ارزیابی حقوقی اجرایی شد/پرونده پارکینگ مخابرات، هفته آینده بررسی می شود,

محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: روز یک شنبه هفته جاری در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد از شهردار بجنورد که مهمان این جلسه بود، درباره اجرای طرح پارکبان بدون اخذ مصوبه شورای شهر و فرمانداری بجنورد سوال شد.

موسوی گفت: بنده از شهردار سوال کردم مبنای محاسبات شما برای اخذ هزینه پارک خودروها در خیابان های مشمول طرح پارکبان بر چه اساسی بوده است؟

وی افزود: به عقیده بنده می بایست یک محاسبات کارشناسی شده برای تعیین قیمت هزینه پارک خودروها در طرح پارکبان انجام می شد، در حالیکه شورای شهر بجنورد از این محاسبات اطلاعی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه از شهردار سوال کردم، با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور حق پارک در اجرای طرح پارکبان در نیم ساعت نخست پارک خودرو رایگان است، چرا این مورد برای شهر بجنورد لحاظ نشده است و از همان لحظه نخست، حق پارک از مالکان خودرو گرفته می شود؟

وی افزود: از شهردار پرسیده شد، شهرداری بجنورد در برابر حفظ و امنیت خودروها در خیابان هایی که طرح پارکبان در آنها اجرایی می شود چه مسئولیت های حقوقی را بر عهده گرفته است و در صورتیکه خودرو و یا تجهیزات آنها سرقت شود، خسارت مالک چگونه پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد بیان کرد: شهردار پاسخ دهد که عواید حاصل از اجرای این طرح صرف چه امری خواهد شد.

وی همچنین گفت: این سوال از شهردار پرسیده شد که هر ساله مردم عوارض نوسازی خود را به شهردار می پردازند و در مقابل از خدمات شهرداری در سطح شهر از جمله پارک خودرو در خیابان ها استفاده می کنند، حال آیا اخذ عوارض از مردم برای پارک خودرو در طرح پارکبان در تعارض با عوارض نوسازی نیست؟

وی در بخشی دیگر از سخن خود با تاکید بر این نکته که شهردار بجنورد، طرح پارکبان را بدون اخذ مصوبه شورای شهر و فرمانداری بجنورد از ماه گذشته اجرایی کرده است، تصریح کرد: ابعاد حقوقی این طرح می بایست با حضور پلیس راهور و دیگر متولیان ذی ربط استان در صحن شورای شهر بجنورد مورد ارزیابی و بررسی قرار می گرفت و بر مبنای یک ساختار قانونی اجرایی می شد که متاسفانه این روند انجام نشده است.

موسوی خاطر نشان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد به بررسی این موضوع بپردازد تا برای اصلاح اجرای این طرح، تصمیم گیری شود.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف پرونده پارکینگ مخابرات بجنورد نیز اظهار کرد: در سال جدید، جلساتی برای بررسی موضوع برگزار و مقرر شد تا هفته آینده پرونده این پروژه در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: نظر شخصی بنده درباره این پرونده آن است که این پروژه در پارکینگ قدیمی تقاطع مخابرات اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد افزود: به عقیده بنده، این پارکینگ اگر اجرایی شود، می تواند متناسب با ظرفیت پیرامونی این پارکینگ قدیمی، امکان توسعه داشته باشد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک