شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ساعت ۱:۳۰

کورس بهاره اسب اصیل ترکمن بجنورد ، اردیبهشت برگزار می شود

رئیس هیت سوارکاری استان خراسان شمالی از برگزاری کورس بهاره اسب اصیل ترکمن در اردیبهشت ماه امسال  در بجنورد خبر داد.
 کورس بهاره اسب اصیل ترکمن بجنورد ، اردیبهشت برگزار می شود,

علی مبارکی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت : با ابلاغیه کارگروه اسب ترکمن به هئیت سوارکاری استان مبنی بر برگزاری مسابقات کورس بهاره ۹۷ در روزهای ۷ و ۱۴ و ۲۰ اردیبهشت ماه این مسابقات برگزار می شود.

 

وی افزود: پیش بینی شده در این مسابقات ۸۰ سر اسب در ۸ گروه از استان خراسان شمالی و شرکت کنندگانی از استان گلستان و خراسان رضوی نیز حضور داشته باشند.

 

مبارکی با اشاره به تاریخ ثبت نام شرکت کنندگان برای حضور در این دور از مسابقات گفت: ثبت نام از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت .

 

وی به اسبداران تاکید کرد : تنها اسبهای دارای پاسپورت DNE و تائیدیه ترکمن در مسابقات می توانند ثبت نام کنند .

 

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات را هم گفت : به نفرات اول میلیون تومان و ۵۰۰ کیلوگرم سبوس، نفر دوم ۵۰۰ هزارتومان و ۳۰۰ کیلوگرم سبوس و برای  مقام سوم نیز ۲۵۰ هزار تومان و ۲۰۰کیلو گرم  سبوس در نظر گرفته شده است .

 

رئیس هئیت سوارکاری استان خراسان شمالی همچنین درباره امکانات درنظر گرفته شده برای هرچه بهتر برگزاری کورس بهاره اظهار کرد: امکانات اولیه این پیست با توجه به وجود سه باشگاه سوارکاری اطراف آن تامین شده است و همچنین برای تماشاگران نیز مکان سایبان دار وجود دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری دائمی و منظم کورس های اسبدوانی در فصل بهاره و پاییزه بتوان اعتبارات بیشتری برای توسعه این ورزش گرفت.

 

مبارکی خاطر نشان کرد: کورس ۹۷ با همکاری هئیت سواری کاری استان، استانداری، اداره کل راه وشهرسازی و تیپ 130 شهید دلجویان ارتش  خراسان شمالی  برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی با دارا بودن ۱هزار سر اسب  مهد اسب اصیل ترکمن ایران است .

 

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک