جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ساعت ۰:۱۶
گزارش؛

خودداری دولت از پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی/ رانندگان بجنوردی: بیمه از نان شب‌ هم واجب‌تر است

چندین ماه از قطع یارانه دولتی حق بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد؛ موضوعی که نه‌تنها رانندگان بجنوردی بلکه رانندگان تاکسی سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
خودداری دولت از پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی/ رانندگان بجنوردی: بیمه از نان شب‌ هم واجب‌تر است,

به گزارش عصر اترک به نقل از  بجنا؛اصولاً رانندگي از مشاغل سخت و پر دغدغه در مقايسه با بسياري از مشاغل ديگر است به ويژه اگر اين شغل در ارتباط با حمل و نقل داخل شهری مانند تاکسی تلفنی‌ها باشد.

رانندگي در هياهوي شهر و معابر پرترافيك آن، و سختي كار در سرما  و گرما و نداشتن تعطيلي و مرخصي، هزینه بنزین، روغن و استهلاک تاکسی، سر و كله زدن با مسافران در رابطه با نرخ كرايه و مواردي از اين دست، تنها برخي از مشكلات اين شغل است و اگر پاي درد دل رانندگان تاکسی‌ تلفني‌ها  بنشينيم، مشقت‌هاي شغلشان را بیشتر درک خواهیم کرد.

یکی از مشكلاتي كه رانندگان تاکسی‌های تلفني شهر بجنورد مطرح مي‌كنند، قطع شدن حمايت دولت از بيمه تاكسي‌‌هاي تلفني است به نحوي كه يكي از رانندگان تاكسي تلفني بجنورد مي‌گويد: یک سال و نیم است که به عنوان راننده آژانس فعاليت مي‌كنم ولي با وجود داشتن كارت تردد، فاقد بيمه هستم و در پاسخ به پيگيري‌هايمان نيز عنوان مي‌شود كه دولت حمايتش را قطع كرده است.

«راننده تاکسی» بودن از بیرون آسان به نظر می‌رسد اما وقتی پای درد و دل آنها می‌نشینی، سفره پردرد و دلشان را که برایت باز می‌کنند، تازه متوجه شغل طاقت فرسا و سختشان می‌شوی، شغلی که خبری از بازنشستگی هم در آن نیست، کافی است سری به ایستگاه‌های تاکسی بزنی تا افراد مسنی را ببینی که با پول بازنشستگی خود و با گذراندن هفت خوان رستم همانند تهیه خودرو تاکسی، مجوز از تاکسی‌رانی، تهیه سو پیشینه و ... راننده تاکسی شده‌اند و خیره به تاکسی جلو، منتظر چهار مسافر هستند.

چندین ماه از قطع یارانه دولتی حق بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد؛ موضوعی که نه‌تنها رانندگان بجنوردی بلکه رانندگان تاکسی سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بیمه از نان شب هم واجب تر است

یکی از رانندگان تاکسی در بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، با بیان چندین ماه از قطع بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد اما اقدامی در این راستا صورت نگرفته است، گفت: از مسؤولان استان تقاضا داریم به وضعیت رانندگان تاکسی که از محروم‌ترین مشاغل هستند، رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه بیمه از نان شب هم واجب تر است، افزود: بیمه مهم ترین مشکل رانندگان تاکسی است هر موقع به سازمان تاکسی رانی مراجعه می کنیم می گویند سایت جدید باید راه اندازی شود.

وی ادامه داد: راننده تاکسی قشر مظلومی‌ از جامعه هستند که باید از صبح تا غروب چهار تا مسافر سوار کنند تا شاید شب نانی برای خانه ببرند.

ماشین های شخصی که مسافر کشی می کنند نفس تاکسی ها را بریده اند

یکی دیگر از رانندگان تاکسی، از بیمه نبودنش گلایه می‌کند «خیلی از راننده تاکسی‌ها بیمه نیستند و یک‌سری بیمه شده‌اند، می‌گویند سایت بسته است پس تکلیف ما چه می‌شود؟ مگر ما به مردم خدمت‌رسانی نمی‌کنیم؟ چرا فضایی را ایجاد نمی‌کنند که آنهایی که بیمه نشده‌اند خود را بیمه کنند؟

وی افزود: ماشین های شخصی که مسافر کشی می کنند نفس تاکسی ها را بریده اند و هیچ کسی با آنها کاری ندارد که چرا مسافر کشی می کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که برای دریافت خدمات از شرکت تعاونی، هزینه می پردازیم؛ اما خدماتی به ما ارائه نمی دهند.

 

بیمه رانندگان تاکسی به‌خاطر عدم پرداخت یارانه دولت، قطع شده است

حمیدرضا شافعی سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد در گفتگو با خبر نگار بجنا، در خصوص مشکل بیمه مطرح شده توسط رانندگان تاکسی گفت: این مسئله مربوط به استان نمی‌شود و بیمه رانندگان تاکسی به‌خاطر عدم پرداخت یارانه دولت، قطع شده است.

وی افزود: امیدواریم دولت ۵٠‌درصد سهم خود برای پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت کند تا دل نگرانی هزاران راننده تاکسی رفع شود.

وی اظهار داشت: بیمه از جمله تسهیلات مهم و انگیزه اشتغال بسیاری از رانندگان تاکسی است که امیدواریم در این زمینه سازمان تامین اجتماعی و دولت همکاری لازم را داشته باشند.

شافعی با اشاره به برخورد با مسافربران شخصی، گفت: وظیفه برخورد با مسافربران شخصی با راهنمایی و رانندگی است اما به جهت همکاری، نیروهایی از سازمان و راهنمایی و رانندگی در سطح شهر گشت می زنند و با مسافربران شخصی برخورد می کنند.

وي در ادامه در خصوص روند اجراي طرح تاکسی اینترنتی در بجنورد، گفت: جرای طرح تاکسی اینترنتی در مرحله نصب دستگاه های مورد نیاز است و تا چندماه دیگر اجرایی می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک