جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ساعت ۳:۳۷

یخ روابط چین و ژاپن آب می‌شود؟

وزرای خارجه ژاپن و چین نخستین مذاکرات اقتصادی مشترک دو کشور در هشت سال گذشته را آغاز کرده‌اند.
 یخ روابط چین و ژاپن آب می‌شود؟ ,

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مذاکرات مقام‌های اقتصادی عالی رتبه ژاپن و چین امروز دوشنبه پس از هشت سال از سرگرفته شده است. تارو کونو وزیر خارجه ژاپن و وانگ یی وزیر خارجه چین رسما این مذاکرات را آغاز کرده اند.

این مذاکرات مهم اقتصادی در شرایطی از سرگرفته شده است که تنش های تجاری ژاپن و چین با آمریکا افزایش یافته است.

نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ تجاری تمام عیار بین آمریکا و چین به شدت بالا گرفته است. دو کشور تعرفه های سنگینی را علیه واردات کالا و خدمات اعمال کرده اند.

ژاپن از منتقدان جدی سیاست های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده و به شدت از تعرفه های اعمال شده علیه فولاد و آلومینیوم شاکی است. البته ژاپن هیچ گونه تهدیدی برای اعمال تعرفه های تلافی جویانه مطرح نکرده است.

این نخستین سفر وزیر خارجه چین به توکیو در 9 سال گذشته به شمار می رود. وزرای خارجه چین و ژاپن شب گذشته درباره طیف گسترده ای از مسائل از جمله کره شمالی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه ژاپن در سخنانی تاکید کرد: در این هشت سال، شرایط اقتصادی دو کشور به طور اساسی تغییر کرده و در عین حال نقش های اقتصادی منطقه ای دو کشور نیز افزایش یافته است. توکیو خواستار بهبود روابط اقتصادی با پکن است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و شی جین پینگ رئیس جمهور چین سال گذشته وعده دادند تا روابط متشنج بین دو ابرقدرت اقتصادی آسیا را بهبود بخشند.

کونو افزود: امیدوارم امروز بتوانیم درباره روابط اقتصادی نزدیک تر و همین طور اوضاع اقتصادی جهانی و منطقه ای مذاکره کنیم.

وزیر خارجه چین نیز گفت: تغییر فضای اقتصادی موجب به وجود آمدن فرصت های جدیدی شده است. با آغاز مجدد این مذاکرات، ما هر دو در نقطه آغاز جدیدی قرار داریم تا درباره همکاری های آینده مذاکره کنیم و من امیدوارم این مذاکرات منجر به رشد اقتصادی دو کشور شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک