شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۰۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ساعت ۶:۴۲

اولین دوره مسابقات گورش جام "مختومقلی فراغی" در جرگلان برگزار می شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان راز و جرگلان گفت: اولین دوره مسابقات گورش،جام مختومقلی فراغی در جرگلان برگزار می شود.
اولین دوره مسابقات گورش جام

وحید آتشکده،  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات با همکاری بخشداری جرگلان،کمیته گورش استان و هیات ورزش روستایی عشایری و بسیج مقاومت شهرستان راز و جرگلان در ۸ وزن 52، 57، 62، 68 ،75، 81، 90 و بعلاوه 90 کیلوگرم در روستای کرپشلی بخش جرگلان برگزار می شود .

 

آتشکده افزود: برگزاری جام مختومقلی به مناسبت بزرگداشت شاعر ترکمن مختومقلی فراغی و همچنین هفته معلم و اعیاد شعبانیه برگزار می شود .

 

وی افزود :لازم به ذکر است حضور کشتی گیران استان خراسان از همه شهرستان ها بلامانع است و منتخبین این رقابت ها به عنوان نماینده های گورش استان به مسابقات بین المللی جام مختومقلی فراغی که ۲۰ اردیبهشت ماه در شهرستان مراوه تپه استان گلستان برگزار می شود اعزام خواهند شد.

 

وی ادامه داد:مسابقات انتخابی و اولین دوره گورش جام فراغی جرگلان ۵ اردیبهشت ماه در روستای کرپشلی دهستان حصارچه برگزار می شود.که داشتن بیمه ورزشی سال ۹۷ برای همه کشتی گیران الزامی است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان راز و جرگلان گفت: وزن کشی،روز مسابقه نیز،۵اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۹ صبح خواهد بود و بعد از آن هیچکس وزن تحویل گرفته نمی شود.

 

آتشکده درباره رده های سنی نیز گفت : این مسابقات در رده سنی آزاد برگزار می شود و مبلغ ورودی برای هر کشتی گیر ۱۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه جوایز نقدی به همراه حکم قهرمانی به نفرات اول و دوم هر وزن اهدا خواهد شد از از ورزشکاران خواست برای هماهنگی وشرکت در این مسابقات به اداره ورزش و جوانان شهرستان مراجعه کنند .

 

شهرستان رازوجرگلان مهد کشتی الیش و گورش استان است که این ورزش از ورزش های بومی و محلی این شهرستان به حساب می اید و در حدود ۵۰۰ الیش کارو گورش کار دارد .

 

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک