شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۰۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ساعت ۳:۱۰

کورس های مردمی اسب اصیل ترکمن در جرگلان برگزار می شود

بخشدار جرگلان گفت: طبق روال سال های قبل کورس های مردمی اسب اصیل ترکمن در میدان اسب دوانی یکه سعود جرگلان در تعطیلات نوروز ۹۷ برگزار خواهد شد.
کورس های مردمی اسب اصیل ترکمن در جرگلان برگزار می شود,

پولاد نجاهی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک افزود: در ایام نوروز در روزهای  ۱۰ و ۱۱ و ۱۳فروردین در پیست یکه سعود جرگلان و ۳ و ۱۵ و۱۶ فروردین نیز در پیست محلی روستای گز و روستای بک پولاد مسابقات کورس مردمی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری این کورس از سوی مردم جرگلان با برگزاری عروسی های آنان همراه است که بنا به سنت های گذشته که در همه عروسی های خود کورس اسبدوانی و کشتی گورش برگزار می شد انجام می شود که با استقبال خوب مردم نیز همراه است .

 

بخشدار جرگلان تصریح کرد: کورس های مردم جرگلان هرسال برگزار می شود و علاوه بر مردم جرگلان از  دیگر شهرها و استان ها بعنوان گردشگر از این کورس ها دیدن می کنند که به ۳هزار الی ۵ هزار نفر می رسد .

 

وی گفت: جهت حال رفاه مردم تماشاگر در پیست محلی و خاکی یکه سعود مرکز بخش جرگلان اقداماتی انجام شد که میتوان به تسطیح جایگاه و ساخت سایه بان در حدود ۳۰۰ متر با اعتبار ۳۰ میلیون تومان اشاره کرد که هم برای رفاه بانوان و هم اقایان صورت گرفت.

 

نجاهی خاطر نشان کرد: در فروردین ماه سال ۹۷ در سه بخش غلامان, مرکزی و جرگلان شهرستان رازوجرگلان نیز از سوی دولت کورس های اسب دوانی برگزار خواهد شد که با برگزاری جلسه ای با سه بخشدار اطلاع رسانی می شود .

 

 از رسم های ترکمن های جرگلان در ایام تعطیلات نوروز برگزاری عروسی ها همراه با مسابقات "آط چابغی"(مسابقات اسبدوانی) و گورش (کشتی آلیش) و همچنین والیبال و سخنرانی های دینی و مذهبی است .

 

بخش جرگلان در حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت ودر ۱۲۰ کیلومتری بجنورد مرگز استان خراسان شمالی قرار دارد .

 

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک