شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ساعت ۲:۱۸
فرماندار جاجرم خبر داد :

ثبت نام ۲۲۶ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه کارا

دکتر محبی فرماندار جاجرم در جلسه کمیته فنی اشتغال روستایی و عشایری این شهرستان از ثبت نام ۲۲۶ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از طریق سامانه کارا در شهرستان جاجرم خبر داد.
ثبت نام ۲۲۶ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه کارا,

  به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری جاجرم،  دکتر محبی فرماندار جاجرم  در جلسه کمیته فنی اشتغال روستایی و عشایری با اشاره به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سامانه کارا گفت : از زمان آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در دی ماه سال جاری تاکنون ،  تعداد 226  متقاضی از شهرستان جاجرم در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات با معرفی طرح‌های خود در سامانه کارا ثبت نام نموده اند که بیشترین آمار ثبت نام به حوزه کشاورزی تعلق دارد. در رسته های بخش کشاورزی نیز، پرورش دام سبک و سنگین بیشترین ثبت نام را در سامانه کارا انجام داده اند.ضمناً دامداری شیری و گوشتی برای دریافت تسهیلات باید صنعتی یا همراه اصلاح نژاد باشند .
 
مقام عالی دولت در شهرستان جاجرم افزود : سهم شهرستان جاجرم از محل اعتبارات و تسهیلات قانون حمایت از اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با در نظر گرفتن شاخص های جمعیت و نرخ بیکاری، 60 میلیارد ریال است. با تخصیص این اعتبار برای شهرستان، پیش بینی می شود 80 تا 100 شغل پایدار روستایی  ایجاد شود.
 
وی در ادامه به معرفی بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات اشاره نمود و افزود : بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات شامل بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و امید می باشد. جامعه هدف دریافت تسهیلات نیز، مناطق روستایی و عشایری ، نواحی صنعتی روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر هستند.
 
قابل ذکر است در ادامه جلسه پس از بررسی درخواست های واصله ، از محل آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی  تعداد 12 طرح در بخش های کشاورزی ، صنعت وخدمات با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان تصویب شد .

 

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک