جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ساعت ۳:۲۲
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان مانه و سملقان:

تحقق شعار سال با تغییر الگو از مصرف "برون گرای وارداتی" بر مصرف "کالاهای داخلی" / انجمن از کمبود امکانات رنج می برد

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت هزینه ها و تغییر از مصرف "برون گرای وارداتی" بر مصرف "کالاهای داخلی" را درجهت تحقق شعار سال مبنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مهم دانست.
تحقق شعار سال با تغییر الگو از مصرف

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه، با اشاره به اهداف تشکیل این انجمن در بازار اقتصادی گفت: شناسايي و جلوگيري از ايجاد هر گونه تباني، انحصار و تحميل شرايط از سوي عرضه کنندگان کالا و خدمات که سبب کاهش عرضه، پايين آمدن کيفيت يا افزايش قيمت گردد، از اهم اهداف انجمن است.

وی در ادامه تصریح کرد: اشاعه فرهنگ رعايت حقوق مصرف کنندگان و تثبيت آن در بين گروه هاي مختلف جامعه به ويژه بیان وظايف و تکاليف عرضه کنندگان و نیز پيگيري در جهت استيفاء حقوق مصرف کنندگان از اهداف اصلی انجمن است.

عبدالمطلب آباریان بررسي شكايات و ارايه خدمات مشاورهاي و حقوقي به مصرفكنندگان را از زمینه های فعالیت انجمن دانست و عنوان کرد: انجمن شهرستان تمام تلاش خود را جهت آگاه سازی ، همکاری، رسیدگی به امورات مربوط به حقوق مصرف کنندگان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، با تمام مشکلات موجود که یک انجمن تازه تاسیس در سطح شهرستان دارد، به کار گرفته تا بتواند سنگ بنای این انجمن را به طور محکم در شهرستان بنا نماید.

آباریان در پاسخ به این سوال که از مصرف کننده چگونه حمایت می شود، خاطر نشان کرد: از نظر اساسنامه ی انجمن، مصرف كننده هر شخص حقيقي يا حقوقي است كه كالا يا خدمتي را خريداري و یا دریافت ميكند اطلاق می شود،که طبقِ اساسنامه ی انجمنِ حمایت از حقوق ِمصرف کنندگان، مصرف کننده دارای حقوق و حمایتی هایی است.

وی یادآور شد: مسلما انجمن شهرستان تمام توان خود را با همکاری دیگر نهاد ها بکار گرفته تا اگر جایی احساس شد که حقوق و جایگاه مصرف کننده ای طبق ماده ها و تبصره های مطرح شده در اساسنامه مورد کم لطفی قرار گرفته سریعا ورود کرده و موضوع را تا احقاق حق مصرف کننده پیگیری خواهد کرد.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان این مطلب که در قیمت گزاری کالا یا خدمات، قانون گذار حق رای را برای رئیس انجمن در نظر گرفته است، اظهار کرد: بنده و اعضای کمیسون نظارت شهرستان به بهترین نحو ممکن حقوق مصرف کنندگان را از نگاه آن ها در بحث قیمت گزاری ها دنبال می کنیم.

آباریان اصلاح الگوی مصرف و مدیریت هزینه ها را درجهت تحقق شعار سال مبنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خواند و گفت: معتقدم که می بایست الگوی مصرف خود را از مصرف "برون گرای وارداتی" بر مصرف "کالاهای داخلی" تغییر دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: تا علاوه بر کاهش هزینه خانوار خود، با کاهش واردات افزایش درآمد ملی نیز شاهد باشیم.

این مسئول شهرستانی با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عنوان کرد: این انجمن، نهادی است که بدون هیچ گونه وابستگی به دستگاه های اجرایی آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی ادامه داد: این انجمن در شهرستان مانه و سملقان با دقت و نگاه سختگیرانه با همکاری فرمانداری و اداره صنعت و معدن شهرستان که عضو شورای ارزیابی بودند انجام داده و دستگاه هایی که نتوانستند نمرات حد نصاب را بدست بیاورند را به فرمانداری معرفی نمودیم که باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان نیز از دستگاه های برتر و همچنین ارزیاب های نمونه تقدیر و لوح یاد بود تقدیم خواهد شد.

 

 

 

آباریان با اشاره به مهمترین اقدامات انجمن شهرستان، گفت: فعالیت و حضور مداوم در جلسات با مدیران ارشد استانی در بیان مشکلات مصرف کنندگان و معرفی انجمن و ارزیاب نمونه شهرستان در استان بیانگر دغدغه مند بودن انجمن شهرستان است.

آباریان یادآور شد: رسیدگی به شکایات و نارضایتی هایی که از سوی مصرف کنندگان و ارباب رجوع ها به انجمن مراجعه می نماید یکی دیگر از خدمات ارائه شده می باشد.

وی هم چنین افزود: نامه نگاری در خصوص کمبود هایی که در سطح شهرستان وجود دارد و پیگیر مطالبات به حق مصرف کنندگان از راه ها مختلف بویژه از طریق نمایندگان مجلس شواری اسلامی ، شورای شهرو... نیز از اقدامات انجمن است.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان در رابطه با مشکلات و کمبودهای انجمن، عنوان کرد: بر مبنای توصیه های وزیر محترم بازرگانی و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور بنا شده سازمان صنعت معدن و تجارت در هر استان تا زمان استقلال کامل این انجمن در راستای اسکان و ملزومات اداری همکاری لازم با این انجمن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی هم چنین اظهار کرد: ولیکن خود اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز فضای کافی و لازم را ندارد و همچنان از نظر مکان بلاتکلیف هستیم و بنده از مکان شخصی خود جهت سرپانگه داشتن انجمن استفاده می نمایم.

وی افزود: هم چنین تمام رفت و آمد ها به استان و حضور در جلسات را به طور شخصی هزینه می نمایم و انجمن هیچ ردیف بودجه ای ندارد که با تلاش همکارنم در انجمن شدیدا پیگیر گرفتن بودجه ای هر چند اندک هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: امیدواریم مسئولین و همکاران با مطالعه اساس نامه انجمن  پیشنهادهای خود را در راستای رفع مشکلات مالی و اسکان انجمن ارائه نمایند.

عبدالمطلب آباریان با توصیه به مردم مبنی بر مطالعه اساسنامه نسبت به حقوق خودشان در قبال تمام کالا ها و خدماتی که دریافت می کنند، اظهار کرد: مردم با آگاهی از حقوق خودشان خیلی بی تفاوت به این موضوع نباشند و هر جا احساس کردند که حقوقشان در حال ضایع شدن می باشد با مراجعه به انجمن با راهکارهای کاملا قانونی و تعاملی مشکلاشان را پیگیری و حل خواهیم کرد.

انتهای پیام/ امین فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک