شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ساعت ۶:۴۰
حجت الاسلام یعقوبی:

سند ۲۰۳۰ ریشه تربیت را می زند/سران فرقه ها مواظبت کنند که پیروانشان با شیر بازی نکنند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در سند 2030 فقط به امر آموزش توجه شده بود و این سند رنگ تربیتی نداشت، گفت: سند 2030 ریشه تربیت و پرورش را می زند و در این سند دانش آموزان با موضوعات اخلاقی و تربیتی آشنا نمی شوند.
سند 2030 ریشه تربیت را می زند/سران فرقه ها مواظبت کنند که پیروانشان با شیر بازی نکنند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به زکات، اظهار کرد: زکات جمال زن، عفاف است و خداوند اگر زن را زیبا آفریده است، زکات زیبایی برای زن این خواهد بود که خود را از نگاه نامحرم بپوشاند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین گفت: اگر شخصی با کسی جنگید و پس از آن دوستی کرد، زکات آن دوستی، نیکی و احسان بین آن دو نفر است.

وی افزود: زکات سلامتی نیز حضور در نماز جمعه و پای منبر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز اسفند ماه در تقویم شمسی به نام روز تربیت اسلامی نامگذاری شده است، عنوان کرد: تقوا زیر بنا و نتیجه بخش تمام امور و کارها است.

وی گفت: پایه امور و کارها بر پایه تقوا که استوار شود آن کارها ماندنی می مانند و فرو نمی ریزند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین تقوا را آب حیات توصیف کرد و افزود: اگر بر جان کسی تقوا ببارد، آن شخص دیگر تشنه نمی شود.

وی همچنین با توصیه بر اینکه مردم به خانواده های خود توجه کنید، تاکید کرد: ارتباطات درون خانوادگی باید بر پایه اصلاح حسن و رفتار باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه موضوع تربیتی در کشور، کارنامه خوبی دارد، عنوان کرد: خواندن نماز، قرائت قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآن، اعتقاد به نظام اسلامی و ولایت فقیه، توجه به بهداشت و ورزش از دیگر بخش های امور تربیتی و اخلاقی هستند.

وی تاکید کرد: فرزندان را با آشنایی به قرآن بار آورید و آنان را بیمه قرآنی کنید.

امام جمعه بجنورد همچنین توصیه کرد: دانش آموزان را به مناطق جنگی کشور در هشت سال جنگ عراق علیه ایران ببرید تا دانش آموزان ببینند که رزمندگان چه کردند و چه رشادت هایی انجام دادند زیرا این امر از امور تربیتی است.

وی در ادامه با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: دشمنان در این سند برای کشور ایران خواب دیده بودند.

وی افزود: در این سند فقط به امر آموزش توجه شده بود و این سند رنگ تربیتی نداشت و اگر هم داشت، روح آن غربی بود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: سند 2030 ریشه تربیت و پرورش را می زند و در این سند دانش آموزان با موضوعات اخلاقی و تربیتی آشنا نمی شوند.

وی افزود: سند 2030 تهاجم فرهنگی غرب به کشور بود.

امام جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخن خود، به حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن نیز اشاره کرد و گفت: رهبر با قدردانی از حضور مردم در این راهپیمایی هشدارهایی را نیز به مردم دادند.

وی عنوان کرد: رهبر هشدار دادند که مواظب باشید هر انقلابی می تواند یک ارتجاع ( پسرفت ) هم داشته باشد.

وی گفت: رهبر هشدار دادند که مواظب باشید دچار ارتجاع نشوید و به اشرافیگری نیفتید که اشرافیگری نظام را زیر سوال می برد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه طاغوت زدایی در کشور بر پایه مردم سالاری را یکی از مهمترین دست آوردهای انقلاب این نظام برشمرد و گفت: بیت المال متعلق به مردم و توسعه کشور است که البته بی مبالاتی در امور بیت المال به انقلاب صدمه می زند و مردم را به نظام بدبین می کند.

وی توصیه کرد: مسئولان اجرایی، جهادی و انقلابی کار کنند و انجام کار مردم را به عقب نیندازند.

وی افزود: مسئولان کاغذی بازی و دیوان سالاری را کنار بگذارند و کار مردم را راه بیندازند.

امام جمعه بجنورد در ادامه سخنان خود به حادثه سقوط هواپیمای آسمان در کوه های دنا نیز اشاره کرد و افزود: این حادثه غم انگیز را به بازماندگان این خانواده ها تسلیت می گویم و امیدوار هستم که از این اتفاقات ناگوار کمتر رخ دهد.

وی خواستار شد: هواپیماهای خریداری شده زودتر به کشور آورده شوند.

وی همچنین به حادثه خیابان پاسداران نیز اشاره داشت و گفت: ما نمی توانیم میدان را به هر کسی بدهیم و البته تجدید نظر شود تا دست نیروی انتظامی هم بازتر باشد که در زمانیکه مسائلی این چنینی بوجود آمد، دشمنان خیال نکنند کشور ضعیف است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه عنوان کرد: به سران فرقه ها می گویم، مواظبت کنند که پیروان و نوچه های آنان با شیر بازی نکنند که این شیر غرنده میدان است.

وی تاکید کرد: مسئولان، پشت صحنه این ماجرا را برای مردم توضیح دهند و بگویند که آنان از کی دستور گرفتند و آنان چرا خیانت می کنند.

وی افزود: ایران، وحدت، قدرت و عزت دارد.

امام جمعه بجنورد در خاتمه به روز 5 اسفند، روز مهندس نیز اشاره کرد و گفت: مهندسان امین مردم هستید بنابراین بر ساخت و سازها نظارت کنید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: شنیده ام برخی از مهندسان حق نظارت می گیرند اما بر سر پروژه ساخت و ساز نمی روند که این حرام است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک