جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ساعت ۲:۳۵
گزارشی از منبع آب شهر شوقان؛

شهر از منبع آب قدیمی تغذیه می شود/ قرار بود منبع جدید در سال جاری افتتاح شود ولی هنوز خبری نیست

یکی از شهروندان شوقانی با بیان اینکه مسئولین آب شهری استان فکری به حال وضعیت آب شرب شهر شوقان داشته باشند گفت: منبع آب شرب شهر شوقان به رغم گذشت بیش از 2 سال از کلنگ زنی هنوز به نتیجه نرسیده است.
شهر از منبع آب قدیمی تغذیه می شود/ قرار بود منبع جدید در سال جاری افتتاح شود ولی هنوز خبری نیست,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری جاجرم ، ساخت و نگهداری مخازنی که برای ذخیره آب قرار می گیرند با توجه به رشد روزافزون جمعیت و توسعه مناطق شهری وروستایی از اهمیت بسزایی برخوردار است .

مخازن ذخیره آب یکی از سازه های زیر بنایی عمرانی با درجه ی اهمیت بالاست وبا توجه به کاربرد این سازه از نظر اقتصادی حائز اهمیت می باشد .

هدف از احداث مخازن ذخیره آب در سیستم توزیع وانتقال با توجه به اهمیت بهداشت منابع آب از مهمترین برنامه های اجرایی شرکت های آب وفاضلاب بمنظور جلوگیری از شکست احتمالی خط انتقال آب در اثر پمپاِژ مستقیم آب به داخل لوله و همچنین کاهش هزینه خطوط انتقال و صرفه جویی در قطر لوله ها از محل پمپاژ تا شبکه، ذخیره سازی آب مورد نیاز مشترکین و تامین و تعادل فشارشبکه می باشد.

 

شوقان یکی از شهرهایی است که هنوز از منبع آب شرب قدیمی خود استفاده می کند که مسئولین سال گذشته عملیات اجرایی ساخت منبع جدید آب شرب را آغاز کردند که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

یکی از شهروندان شوقانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: منبع آب شرب شهر شوقان به رغم گذشت بیش از 2 سال از کلنگ زنی هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار داشت: قرار بود  در سال جاری تکمیل شود ولی هنوز مسئولین نتوانسته اند این پروژه را به بهره برداری برسانند.

 

این شهروند شوقانی با بیان اینکه مسئولین آب شهری استان فکری به حال وضعیت آب شرب شهر شوقان داشته باشند افزود: جمعیت بیش از 2500 نفر اهالی شهر از منبع قدیمی که قدمت زیادی دارد استفاده می کنند که کیفیت پایین آب را در بر دارد.

 

محمد جواد شیرغلامی مدیر امور آب و فاضلاب جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم ، گفت: با توجه به نیاز به ذخیره سازی آب بهداشتی و ضد عفونی شده، برای هر مشترک میزان یک متر مکعب مخزن ضروریست که برای شهر شوقان با هزار مشترک، مخزنی به ظرفیت هزار مترمکعب مورد نیاز است.

وی ابراز داشت: احداث سازه‌ی پروژه‌ی مخزن هزار مترمکعبی شهر شوقان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.

شیرغلامی افزود: با توجه به تخصیص اعتبار سال جاری به جد پیگیر شروع مجدد عملبات اجرایی و تکمیل پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مخزن فعلی این شهر ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب را دارا ست گفت: همچنین برخی مناطق شوقان در تراز ارتفاعی مساوی یا بالاتر از مخزن فعلی واقع هستند که به همین سبب امکان آبرسانی به متقاضیان وجود ندارد و بعد از تکمیل مخزن جدید مشکل مرتفع خواهد شد.

 

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک