شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ساعت ۳:۵۳
طی ۱۱ ماهه امسال؛

گاز گرفتگی جان ۷ شهروند بجنوردی را گرفت

سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد از جانباختن 7 تن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال در مرکز استان به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن(co) خبر داد.
گاز گرفتگی جان 7 شهروند بجنوردی را گرفت,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، مدیر عامل آتش نشانی بجنورد با بیان این نکته که بیشترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن مربوط به نیمه دوم سال است، گفت: متاسفانه از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال 6 مرد و 1 زن بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته اند.

مجید گریوانی بیشترین علت گاز گرفتگی در بجنورد را نقص در آبگرمکن ها توصیف کرد و افزود: نداشتن دودکش ویا استفاده از دودکش های آکاردئونی (آلومینیومی)،استفاده از دودکش با قطر 10 و استفاده دودکش به صورت افقی،نصب آبگرمکن در فضای محدود رختکن و زیر زمین،برداشتن روکش آبگرمکن و استفاده از زانوهای اضافی و استفاده مشترک دودکش آبگرمکن و هود آشپزخانه مهمترین علت گاز گرفتگی در شهر بجنورد است.

این مقام مسئول در آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده 9 شهروند نیز با حضور امدادگران آتش نشانی از مسمومیت ناشی با گاز منواکسید کربن نجات پیدا کردند.

گریوانی ادامه داد: در موارد زیادی شهروندان با تماس با شماره 125 و مطرح کردن مشکلاتی مبنی بر داشتن سردرد و سرگیجه در منزل،از آتش نشانان تقاضای کمک داشتند که با حضور امدادگران نواقص موجود در دودکش منازل برطرف و به نگرانی شهروندان پایان داده شد.

لازم به ذکر است در مدت زمان یاد شده تعداد 5 شهروند نیز دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیر عامل آتش نشانی در پایان از تمام شهروندان درخواست کرد تا به هنگام نصب وسایل گرمایشی و تعمیرات در منازل از باز بودن مجاری خروجی دودکش ها اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک