شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۴:۲۱
حلاجی چالش های صنعتگران در حضور رئیس کل جدید دادگستری خراسان شمالی/

صنعتگران: حمایتمان کنید/قوه قضاییه: با نهادهای خاطی، قاطع برخورد می شود

سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد در نشستی صمیمی میزبان صنعتگران استان بود تا صنعتگران استان در حضور رئیس کل جدید دادگستری خراسان شمالی به تشریح دغدغه هایشان بپردازند تا با تعامل دستگاه قضا مشکلات آنان بررسی و برای رفع آنها اقدام شود.
صنعتگران: حمایتمان کنید/قوه قضاییه: با نهادهای خاطی، قاطع برخورد می شود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، جلسه مشترک مدیریان واحدهای صنعتی و مسئولان دستگاه قضایی خراسان شمالی با حضور صنعتگران، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد همچنین رئیس کل دادگستری تشکیل شد تا صنعتگران به تشریح دغدغه های خود بپردازند و مسئولان حاضر در جلسه نیز برای کاهش و یا رفع این مشکلات اقدام کنند.

 

بر اساس این گزارش، در این جلسه، روحانی، تولیدکننده واحد تولیدی شیشه سکوریت در شهرک صنعتی بیدک شهرستان بجنورد، بیمه تامین اجتماعی را یکی از دغدغه های بسیار مهم صنعتگران استان عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی هر طور که بخواهد مبلغ بیمه را برای صنعتگران حساب و کتاب می کند تا صنعتگران آن را بپردازند که اگر تسویه نشوند، توقیف حساب کارفرما را اعمال می کند.

 

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در مقابل بخشودگی جرایم بیمه ای صنعتگران به قدری ماده و تبصره می آورد تا این بخشودگی عملی نشود.

 

روحانی گفت: درصورتیکه واحد صنعتی ورشکسته شود، بیمه بیکاری برای کارگران و پرسنل بیکار شده واحد صنعتی ورشکسته اعمال نمی شود.

 

وی همچنین عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان نیز به بخشودگی مالیاتی کارفرماها توجهی نمی کند و در مقابل اعتراض صنعتگر می گوید به سازمان مرکزی امور مالیاتی در تهران مراجعه کنید.

 

معظمی، یکی دیگر از صنعتگران استان که واحد تولیدی اش در شهرک صنعتی بجنورد واقع است، در این نشست عنوان کرد: در حالی خراسان شمالی در زمینه اقتصاد و صنعت در رده های پایین جدول کشوری قرار می گیرد که این استان در زمینه اخذ مالیات در رده های بالای جدول کشور قرار می گیرد.

 

میزانی، یکی دیگر از صنعتگران استان عنوان کرد: کارشناسان اداره کل امور مالیاتی استان بدون استناد به اسناد مالی واحدهای صنعتی، مبلغ مالیات هر واحد صنعتی را محاسبه می کنند.

 

وی به کارگروه رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و گفت: مصوبات این کارگروه برای بانک ها هیچ اهمیتی ندارد و به اجرای آن مصوبات عمل نمی کنند.

 

وی همچنین افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان شارژ با تعرفه بالا و مد نظر خود را برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعمال می کند تا صنعتگران این شارژ ها را بپردازند.

 

کارگروه رسیدگی به شکایات صنعتگران از ادارات تشکیل شود

ایزانلو، صنعتگری از ناحیه صنعتی مهمانک شهرستان مانه و سملقان نیز در این جلسه خواستار شد: یک کارگروهی برای رسیدگی به شکایات صنعتگران از ادارات و بانک ها در استان تشکیل شود.

 

وی همچنین افزود: نرخ برق برای واحدهای صنعتی با ارقام بالا محاسبه می شود که خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

 

علیدادیان یکی دیگر از صنعتگران استان نیز با اشاره به اینکه بانک ها به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان اهمیتی نمی دهند،عنوان کرد: اعطای وام های بانک به بخش تولید و صنعت با کارمزدهای بسیار بالا است.

 

وی خواستار شد به مشکلات صنعتگران استان جزء به جزء و نه به صورت کلی رسیدگی شود.

 

گلمکانی نیز بیان کرد: قوانین مرتبط با صنعت با فعالیت های صنعتی و تولیدی هماهنگ نیست.

 

وی گفت: دیوان عدالت اداری حکم چک برگشتی نسبت به عدم اعطای تسهیلات را رد کرده است اما بانک ها به این دستور العمل توجهی نمی کنند.

 

بدهکاری تمام صنعتگران استان به اداره مالیات

اسدی، یکی دیگر از صنعتگران حاضر در این جلسه نیز عنوان کرد: تمامی صنعتگران استان به ادارات مالیات، بیمه و بانک ها بدهکار هستند که خواستار هستیم برای رونق بخشی به چرخه تولید واحدهای صنعتی استان ادارات و پیمانکاران از محصولات این واحدهای تولیدی خریداری کنند.

 

ناهید، صنعتگر شیروانی نیز مطرح کرد: چرا صنایع تبدیلی و تکمیلی از قانون بخشودگی جرایم مالی برخوردار نمی شوند.

 

خدابنده، صنعتگر و صادرکننده نمونه خراسان شمالی نیز عنوان کرد: با نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مشمول معافیت مالیاتی شدم، نامه را به کارشناس امور مالیات استان ارائه دادم، اما کارشناس امور مالیاتی استان به نامه هیچ توجهی نکرد.

 

مسئول ناحیه صنعتی امیرآباد شهرستان شیروان نیز اظهار کرد: 700 میلیون تومان وام از بانک گرفتم که در مقابل 9 سند بانکی به عنوان وثیقه از من گرفته شد.

 

وی بیان کرد: فقدان تصفیه خانه پساب صنعتی در برخی از نواحی صنعتی استان موجب تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی شده است که باید رسیدگی شود.

 

امید حیدریان، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: امروز، کار برای صنعتگران و واحدهای صنعتی بسیار سخت شده است.

 

وی اظهار کرد: کارمزدهای بانکی بسیار بالا و سنگین است که کمر تولید و صنعت را خم کرده است.

 

حیدریان همچنین عنوان کرد: هنگامیکه یک واحد صنعتی ورشکسته می شود و بانک، ملک صنعتگر را بابت مطالباتش تملیک می کند، در همین راستا، خواستار هستیم که بانک آن واحد را تعطیل نکند تا کارگران و پرسنل آن واحد بیکار نشوند.

 

وی در ادامه یادآور شد: صنعتگران همچنین می خواهند که در مجموعه دستگاه قضایی استان یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده های واحدهای صنعتی استان تشکیل شود.

 

عمل به برنامه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش حل مشکلات است

به گزارش عصر اترک، در ادامه حجت الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل جدید دادگستری خراسان شمالی در این جلسه در جمع صنعتگران استان اظهار کرد: پیشرفت نظام در گرو پیشرفت حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی کشور است.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: عمل به برنامه اقتصاد مقاومتی که سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران است، نسخه شفا بخش حل مشکلات است که مسئولان باید بر تحقق آن، توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این نکته که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان باید شفاف سازی شوند، خواستار شد: مسئولان استان نسبت به بررسی و حل مشکلات این صنعتگران اهتمام داشته باشند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اگر بانک ها مصوبات و قوانین را به نفع خود تفسیر می کنند، علت آن باید عارضه یابی و آسیب شناسی شود.

 

وی گفت: نظام پولی و بانکی کشور باید در خدمت تولید، سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام اسدالله جعفری همچنین اظهار کرد: اگر تعارضات قانونی برای عرصه تولید و صنعت وجود دارد، قوه مقننه می بایست به بازنگری قوانین توجه کنند که البته این موضوعات برای قوه مقننه نیز منعکس شده است.

 

وی به بدهی صنعتگران به بانک ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دستگاه قضا در قالب دستور العمل اجرای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در خدمت صنعتگران است، در همین راستا، این نهاد در سال گذشته از اجرایی شدن 120 مورد صدور اجرائیات علیه صنعتگران بدهکار بانکی استان جلوگیری کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل دو کارگروه تخصصی، عنوان کرد: کارگروه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با مسئولیت دادستان، وظیفه رسیدگی به مشکلات حوزه صنعت را دارد همچنین کارگروه نظارت و پیگیری نیز با مسئولیت رئیس سازمان بازرسی استان در مورد اینکه چرا به مصوبات و قوانین اجرایی عمل نمی شود، تشکیل شده است.

 

وی اعلام کرد: اگر نهادی بخواهد قانون را به صورت سلیقه ای اجرایی کند، دستگاه قضا با نهادهای خاطی برخورد قاطع خواهد داشت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با استانداری و مسئولان اجرایی استان همکاری خواهند داشت تا به مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی استان رسیدگی شود.

 

محمد مسلم یاران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد نیز در این جلسه بیان کرد: جلساتی را با حضور مدیران بانک ها، امور مالیاتی، بیمه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استان به منظور بررسی و حل مشکلات صنعتگران استان تشکیل خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک