شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۹:۲۴
استاندار البرز:

اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده منوط به همکاری تمام دستگاه ها است

کرج - استاندار البرز گفت: اجرای طرح ساماندهی منوط به همکاری تمام دستگاه ها و سازمان های مختلف است.
اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده منوط به همکاری تمام دستگاه ها است,

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه بازآفرینی محلات و لزوم ساماندهی بافت های فرسوده یکی از بحث های اساسی کشور است، اظهار کرد: این مهم مورد تاکید رییس جمهور قرار دارد به همین منظور باید با جدیت بیشتری در این حوزه قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه با مشکلاتی چون حاشیه نشینی و بافت های فرسوده در کشور رو به رو هستیم که بایستی برای رفع این مسائل تمام دستگاه های اجرایی مربوطه وارد عمل شوند، افزود: بافت های فرسوده شناسایی شده باید با عزم جدی تمامی دستگاه ها ساماندهی شوند، ارگانی چون شهرداری و راه و شهرسازی به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نیستند.

استاندار البرز اعلام کرد: بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین، بافت هایی هستند که با توسعه شهری، توسعه و ارتقا پیدا نکرده است و این توسعه نامتوازن سبب بروز معضلات عدیده ای شده است.

وی با بیان اینکه برخی بافت های باستانی نیز به بافت های فرسوده تبدیل شده که رفع مشکلات این حوزه نیز به بررسی دقیق نیاز دارد، اظهار کرد: متاسفانه عرصه هایی که تحت حمایت دولت ها شکل گرفت و اراضی ای که در گذشته به دهک های پایین داده شده فاقد امکانات لازم بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه حاشینه نشینی جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر در کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بدون شک علاوه بر مشکلات اقتصادی، مردم با این مسائل نیز رو به رو هستند که باید با برنامه ریزی دقیق و مدون مورد توجه قرار گیرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک