شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۲:۲۷

اطلس محیط زیست منطقه ۵ پایتخت تهیه شد

تهیه و تدوین اطلس محیط زیست منطقه ۵ با نظارت عالی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شد.
اطلس محیط زیست منطقه ۵  پایتخت تهیه شد,

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن اسدی شهردار منطقه از تهیه اطلس محیط زیست منطقه خبر داد و گفت :کلان شهر تهران علاوه بر مشکلات زیست محیطی، ترافیکی، عملکردی، کالبدی با آلودگی های بسیاری مواجه است از طرفی فرایند توسعه استانداردهای مناسب زندگی ، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را با مشکل روبه رو کرده است و به همین دلیل شهرداری منطقه ۵ با شناسایی منابع آلاینده آب های سطحی و زیر زمینی، آلاینده های خاک، هوا، صوت، نور وامواج الکترونیکی با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع زیستی توانست برای بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط زیست گامی موثر بردارد.

 سرعت بخشیدن و کار آمد کردن سیستم های نظارتی، شناساندن مسائل زیست محیطی به مدیران و تصمیم گیرندگان، ایجاد بستر مناسب برای کاهش پیامدهای نامناسب زیست محیطی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه نگهداشت محیط زیست از مهمترین اهداف اجرایی کردن این پروژه بوده است .

وی افزود: فایل کتاب صوتی اطلس زیست محیطی نیز تهیه و تدوین شده است و امیدوار هستیم تا با تهیه نسخه نرم افزاری و ایجاد شرایط مطلوب تر زیست محیطی در خدمت رسانی به شهروندان پیشگام باشیم. 

آماده سازی بصری و رنگ آمیزی پل های عابر پیاده

به منظور افزایش زیبایی بصری شهروندان در ماه های پایانی سال ، پل های عابر پیاده معمولی سطح منطقه ۵ رنگ آمیزی می شود.

علیرضا علی بخشی اعلام کرد : با توجه به رسیدن ماه های پایانی سال، به منظور افزایش زیبایی بصری ، طرح رنگ آمیزی پل های عابر پیاده سطح منطقه آغاز شد. از مجموع ۱۱۰ پل معمولی و مکانیزه سطح منطقه،  ۱۵ پل عابر پیاده شناسایی شده و به منظور جلوگیری از فرسودگی و اصلاح بصری در دستور کار رنگ آمیزی قرار گرفت .

وی افزود: در ابتدا با حذف زوائد فیزیکی موجود بر روی پل ها به وسیله واترجت موشکی شستشوی کامل انجام شد. با تاکید مکرر شهردار منطقه و دغدغه ایشان در زمینه لزوم رنگ آمیزی نقاط کور و خارج از دسترس، با کمک تکنیک جدید اتاقک های معلق با  قابلیت استقرار از سطح زیرین عرشه ، هم زمان سطوح پایین و بدنه بالایی پل ها رنگ آمیزی شد.

همچنین رنگ آمیزی ۷ پل عابر پیاده در سطح منطقه به متراژ  ۷۰۳۰ متر مربع در ایام پایانی سال انجام شد.

افتتاح شبستان مسجد جامع حمزه سیدالشهدا(ع)

در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شبستان مسجد جامع حمزه سیدالشهدا (ع) با حضورمعاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، حجت الاسلام میرشاه ولد مسئول امور مساجد ناحیه شهید مطهری، فرمانده ناحیه قدس وشهردار ناحیه ٧ در منطقه ۵ افتتاح شد.                                

 با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد فضاهای دینی و مذهبی و لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، شهرداری منطقه ۵ اقدام به بهره برداری از  پروژه شبستان ۷۰۰ متری مسجد جامع حمزه سیدالشهدا (ع) در میدان چهار باغ محله جنت آباد جنوبی واقع درشهرداری ناحیه ۷ کرد و شهروندان می توانند در این فضای معنوی به فعالیت های مذهبی، فرهنگی، اسلامی بپردازند.

پویایی مساجد در شهرداری منطقه ۵ با ایجاد اماکن و زیر ساخت های فرهنگی و مذهبی میسرشده و برای جذب جوانان به مساجد و شبستان ها، کلاس های متنوع فرهنگی و هنری در این فضا ها برگزار می شود. 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک