شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ساعت ۰:۵۵

کاهش سطح آب سد بارزوی شیروان

فرماندار شهرستان شیروان گفت: هم اکنون سد بارزوی شهرستان شیروان تنها 5 درصد ذخیره آب دارد.
کاهش سطح آب سد بارزوی شیروان,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان؛ امین رضا مرآتی در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان شیروان با بیان اینکه باید رویکرد علمی و جدی در بحث کمبود آب داشته باشیم تا دچار بحران های اجتماعی، محیط زیست و غیره سد بارزوی شیروان تنها 5 درصد ذخیره آب دارد نشویم ، اظهار کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف آب و صرفه جویی در بین مردم نهادینه شود و مردم از شرایط کم آبی بخوبی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه باید رسانه ها و مطبوعات مشکل کمبود آب را خوب برای مردم بازگو کنند گفت: مشکل کمبود آب امروز، بی آبی نسل آینده را در پی دارد پس باید با آینده نگری بحران آب را مدیریت کرد.

فرماندار شیروان گفت: با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شیروان مقدار زیادی از آب دوباره به چرخه کشاورزی و غیر شرب بازخواهد گشت.

حجم مخزن سد بارزوی شیروان ۹۲میلیون متر مکعب آب است که بنا به گفته مسئولان اکنون این سد شرایط نامناسب دارد و متاثر از خشک سالی ها و کاهش بارندگی ها، پاییز امسال از محل این سدها آب در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هم گفت: اکنون به علت کاهش چشمگیر بارندگی ها، 74.3 درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک