شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ساعت ۵:۱۸
در گفت و گو با عصر اترک عنوان شد:

مجوز احداث شبکه فاضلاب در ۳ روستای خراسان شمالی صادر شد/فرسودگی ۳۲ درصد از شبکه آب روستایی در استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از صدور مجوز برای احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب در سه روستای روئین، بک پولاد و مایوان در استان خبر داد.
مجوز احداث شبکه فاضلاب در 3 روستای خراسان شمالی صادر شد/فرسودگی 32 درصد از شبکه آب روستایی در استان,

حمید روشن روان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود پساب ها به درون خاک، منابع آبی زیرزمینی را آلوده خواهند کرد، بنابراین مدیریت پساب ها بسیار ضروری است.

 

روشن روان در ادامه همچنین با بیان اینکه اینکه پساب ها را می توان تا چند بار بازیافت و وارد چرخه حیات کرد، گفت: تاکنون در سطح استان 454 فقره انشعاب فاضلاب در سطح روستاهای استان واگذار شده اند.

 

وی گفت: در روستاهای اسلام آباد در شهرستان شیروان، تازه قلعه در شهرستان راز و جرگلان و طبر در شهرستان جاجرم عملیات احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب اجرایی شده است و روستاهای اسلام آباد و تازه قلعه به شبکه فاضلاب متصل شده اند و شبکه فاضلاب روستای طبر نیز تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

افزون بر این، وی در ادامه اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همچنین توانست مجوز احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب برای روستاهای روئین در شهرستان اسفراین، بک پولاد در شهرستان راز و جرگلان و مایوان در شهرستان فاروج را اخذ کند تا عملیات اجرایی آنها آغاز شوند.

 

روشن روان در ادامه در بخشی دیگر از سخن خود به شبکه آبی روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 92، 45 درصد از شبکه آب روستایی استان فرسوده بودند که با انجام اقداماتی از جمله نوسازی شبکه آبی، تعویض کنترهای خراب آب این فرسودگی به 32 درصد کاهش یافت.

 

وی افزود: هم اکنون چهار هزار و 600 کیلو متر از این شبکه فرسوده است که باید نوسازی شوند.

 

وی در ادامه به بهای آب و اعمال مدیریت صحیح مصرف آب در شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی های اخیر در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده آب هزار و 396 تومان در هر لیتر است، اما بهای آن برای مصرف کننده 162 تومان محاسبه می شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که قیمت بهای آب شرب مصرفی که از مصرف کننده دریافت می شود، بسیار کم است، تصریح کرد: آب کالایی اقتصادی است و اعمال این بهای ناچیز برای این کالای ارزشمند موجب شده است تا ارزش واقعی آن درک نشود و مصرف آن به درستی مدیریت نشود.

 

وی این سوال را مطرح کرد: آیا خاک و شن هم با بهایی ناچیز به فروش می رسند؟

 

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر با کاهش بارندگی ها و استمرار خشکسالی ها روبرو بوده ایم، بر لزوم واقعی شدن بهای آب همچنین مدیریت صحیح آب و مصرف آن توسط هموطنان تاکید کرد.

 

وی همچنین یادآور شد: غیر منطقی است که آب شرب سالم، بهداشتی، کلرزنی شده، تصفیه شده و گندزدایی شده برای امور غیر ضروری از جمله شستشوی حیات و پیاده روها در این شرایط کم آبی مصرف شود.

 

روشن روان افزود: این شرکت برای الگو سازی در مدیریت صحیح آب، ارائه آموزش به دانش آموزان مدارس همچنین آگاه سازی مردم از طریق تعامل با روحانیان مساجد را اجرایی کرده است و ادامه می دهد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک