شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۹۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ساعت ۳:۴۱
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی:

سرمایه گذاران آلمانی نیروگاه بادی در گرمه راه اندازی می کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: هیات سرمایه گذاری آلمانی پس از بازدید از تونل های بادی استان، شهرستان گرمه را برای نصب و راه اندازی نیروگاه بادی انتخاب کردند و در حال انجام مطالعات در این منطقه برای راه اندازی نیروگاه هستند.
 سرمایه گذاران آلمانی نیروگاه بادی در گرمه راه اندازی می کنند,

علیرضا صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: به طور کلی تولید برق در دو نوع نیروگاه تجدید ناپذیر و تجدید پذیر تولید می شود.

 

به گفته صبوری، در نیروگاه های تجدید ناپذیر، برای تولید برق از سوخت های گازی یا مازوت و یا گازوئیل استفاده می کنند و در نیروگاه های تجدید پذیر نیز برق از انرژی خورشیدی و یا بادی تولید می شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح کشور 220 مگاوات برق از طریق راه اندازی نیروگاه های بادی در حال تولید است، اعلام کرد: در سال جاری یک هیات سرمایه گذاری آلمانی به خراسان شمالی سفر کردند و از چهار تونل بادی استان که شناسایی شده بودند، بازدیدی انجام دادند.

 

وی عنوان کرد: آنان پس از انجام بازدیدها و انجام مطالعات میدانی منطقه مرغزار در شهرستان گرمه را به منظور راه اندازی نیروگاه بادی انتخاب کردند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: این هیات سرمایه گذاری آلمانی چهار ماه قبل دکل بادسنج را در مرغزار شهرستان گرمه نصب کردند تا اطلاعات را نسبت به وضعیت وزش باد در این منطقه جمع آوری و تجزیه تحلیل کنند که پس از آن به استقرار توربین ها برای تولید برق اقدام کنند.

 

وی افزود: آنان هم اکنون در حال انجام مطالعات برای اجرایی شدن این پروژه در شهرستان گرمه هستند که مطالعات آنان تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

 

در عین حال، وی با اشاره به اینکه تولید برق در استان سه برابر ظرفیت مصرف برق در خراسان شمالی است، عنوان کرد: تولید برق مازاد استان به استان گلستان، علی آباد کتول، سبزوار و شاهرود صادر می شوند که البته درصدد هستیم بتوانیم مقدمات صادرات برق از خراسان شمالی به کشور ترکمنستان را نیز آماده سازی کنیم.

 

صبوری در بخشی دیگر از سخن خود با یادآوری سرقت کابل های شبکه برق در استان گفت: شرکت توزیع برق استان برای جلوگیری از این سرقت ها در شبکه برق استان نسبت به خریداری جایگزینی کابل های خود نگهدار بجای کابل های قدیمی این شبکه اقدام کرد.

 

وی افزود: پس از این جایگزینی انجام شده، سرقت از شبکه برق استان به صفر رسیده است.

 

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که یکی از علل کندی اجرای عملیات راهسازی در جاده ارکان شهر بجنورد، عدم جابجایی کابل های باقیمانده در مسیر این جاده است، اظهار کرد: بر اساس قانون، اداره کل راه و شهرسازی استان قبل از آغاز اجرای عملیات راهسازی در این محور می بایست ابتدا از وضعیت تاسیسات خدمات رسان در آن منطقه استعلام و نسبت به جابجایی آنها از حریم اقدام می می کرد اما این اداراه کل ابتدا عملیات راهسازی را آغاز و پس از آن با تاسیسات برق در این محور برخورد کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با تصریح بر این مطلب که در مسیر این جاده ساختمان نهادها و ادارات مختلف استقرار یافته اند و نمی توان بدون راه اندازی یک شبکه جدید برق در این مسیر، نسبت به جابجایی شبکه برق موجود در مسیر این جاده اقدام کرد، افزود: خوشبختانه اخیرا اعتباری برای جابجایی تاسیسات برق در این مسیر اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک