جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ساعت ۱:۸

کارگاه صنایع غذایی، خشکبار و صنایع ساختمان در فاروج افتتاح شد/تغییر رویه در موضوع کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی حرفه‌ای استان خراسان شمالی

به مناسبت فرارسیدن دهه فجر کارگاه فراوری و بسته‌بندی صنایع غذایی و خشکبار و کارگاه صنایع ساختمانی در مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان فاروج افتتاح شد.
کارگاه صنایع غذایی، خشکبار و صنایع ساختمان در فاروج افتتاح شد/تغییر رویه در موضوع کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی حرفه‌ای استان خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک به نقل از  فاروج من؛ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی صنایع غذایی و خشکبار و کارگاه صنایع ساختمانی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان فاروج افتتاح شد.

محمدرضا رضایی نیروی انسانی را عامل و موتور محرک اصلی کشورهای درحال‌توسعه عنوان کرده و گفت که مؤثرترین عامل نیروی انسانی است که دستان و فکر توانمندی داشته باشد و بتواند صنعت جامعه را به‌خوبی برنامه‌ریزی کرده و در مسیر خوبش هدایت کند.

رضایی با اشاره به وضعیت نیروهای ایرانی در صنایع و کارخانه‌ها در قبل از انقلاب گفت در آن زمان غالب نیروهای ایرانی تنها حضور فیزیکی داشته و کار فنی و عملکرد خوبی از خودشان نشان نمی‌دادند، بیشتر کارهای فنی را نیروهای خارجی انجام می‌دادند.

وی ادامه داد مدرک‌گرایی در آن مقطع بسیار مدنظر بود و کشورهای غربی هم ما را به این مسیر هول می‌دادند که ما فقط به جوانانمان مدرک بدهیم و اصل فن به‌خوبی آموزش داده نشود که این امر باعث می‌شد تا وابستگی همیشگی به کشورهای غربی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان شمالی با تأکید بر جایگزینی مهارت‌آموزی به‌جای مدرک‌گرایی گفت که بعد از زمان ابلاغ اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به مهارت‌آموزی در جامعه زیاد شده و همه به فکر این بودند که صحبت‌های مقام معظم رهبری به نحوی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد باید مهارت و مهارت‌آموزی را در جامعه جایگزین مدرک‌گرایی بکنیم و تا زمانی که این امر صورت نگیرد مسیر خطایی را می‌رویم، یقیناً اگر آموزش مهارت‌ها را به‌خوبی انجام دهیم اقتصاد مقاومتی به عرصه ظهور خواهد رسید.

تغییر رویه کارگاه‌های آموزش مراکز فنی حرفه‌ای؛ کلاس‌ها بر اساس نیاز شهرستان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان خراسان شمالی گفت در استان خراسان شمالی بالغ‌بر 10 مرکز آموزش فنی حرفه‌ای داریم که در حدود 100 کارگاه آموزشی در آن‌ها فعال است، در بخش خصوصی نیز 160 آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در استان خراسان شمالی مشغول مهارت‌آموزی هستند.

محمدرضا رضایی به تغییر رویکرد فنی حرفه‌ای اشاره‌کرده و گفت که تا امروز مردم باید از کارگاه و آموزش‌هایی که در مراکز بود استفاده می‌کردند اما امروز این آموزش‌ها تقاضامحور تعیین می‌شود، یعنی نیازسنجی صورت گرفته و بر اساس آن کارگاه‌ها و آموزش‌های مختلف بسته به نیاز شهرستان برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد با توجه به همین نیازسنجی که در سال‌های گذشته در شهرستان صورت گرفته است امروز کارگاه آموزشی مجموعه صنایع ساختمان، کارگاه صنایع خشکبار و فرآوری میوه و سبزی جات در شهرستان فاروج افتتاح می‌شود.

وی افزود برای ساخت این سوله‌ها مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و برای تجهیزات این کارگاه‌ها هم 430 میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم تا بتوانیم با توجه به ظرفیت شهر، پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

 

انتهای پیام./

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک