شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ساعت ۱:۱۹
مسئول مرکز مداخله در بحران شهر آشخانه عنوان کرد:

افزایش آسیب های اجتماعی در شهر آشخانه/ پرونده های طلاق در صدر آسیب ها

مسئول مرکز مداخله در بحران شهر آشخانه از افزایش پرونده های معضلات و آسیب های اجتماعی در مقایسه با سال گذشته در این شهر خبر داد.
افزایش آسیب های اجتماعی در شهر آشخانه/ پرونده های طلاق در صدر آسیب ها,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه ؛ طیبه حداد مسئول مرکز مداخله در بحران شهر آشخانه در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز و اورژانس اجتماعی اظهار کرد: این مرکز مکانی برای رسیدگی به بحران های خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که خدمات آن به صورت رایگان به مراجعین ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده این مرکز در آشخانه گفت:  این خدمات به صورت حضوری، تماس تلفنی خط 123 و حضور در محله‌های آسیب‌خیز بوده است.

مسئول مرکز مداخله در بحران آشخانه از ارجاع 203 پرونده طلاق توافقی توسط دادگستری به این مرکز در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته 133 پرونده طلاق توافقی از دادگستری به این مرکز ارجاع داده شده است.

وی تصریح کرد: این افزایش در حالی است که در سال گذشته تنها این مرکز در آشخانه خدمات ارائه می داد، ولیکن در سال جاری 3 مرکز خصوصیِ کاهش آسیب های اجتماعی نیز رسیدگی به این پرونده ها را به عهده دارند.

وی اضافه کرد: بعد از ارائه مشاوره‌ای لازم توسط مشاورین و کارشناسان 21 مورد این پرونده‌ها به سازش منجر شده است.

طیبه حداد با بیان این که تعداد پرونده های پذیرش حضوری در این مرکز در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: پذیرش حضوری در 9 ماهه نخست سال جاری 45 پرونده بوده است که به ترتیب فراوانی شامل بی سرپرستی و بدسرپرستی، اعتیاد، کمک موردی مالی، کودکان کار، طلاق، خودکشی و کودک آزاری بوده است.

این مسئول با اشاره به خدمات سیار اورژانس اجتماعی 123 گفت: در سال جاری 95 مورد پذیرش حضوری و سپس ارائه خدمات سیار اجتماعی صورت گرفته که در مقایسه به سال گذشته 2 برابر رشد داشته است.

وی هم چنین از برقراری 91 تماس تلفنی با خط 123 اورژانس اجتماعی آشخانه خبر داد و افزود: بیشتر این تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر این تماس‌ها در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، متقاضیان طلاق، کودک‌آزاری، دختران و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و... بوده است.

مسؤول مرکز مداخله با بیان اینکه پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب پذیر از دیگر فعالیت های این مرکز است، خاطر نشان کرد: پایگاه خدمات اجتماعی در محله شهید روغنی آشخانه به عنوان محله ای آسیب پذیر با نرخ آسیب های اجتماعی بالا مشاوره ارائه می دهد.

وی افزود: تعداد پرونده های پذیرش در این پایگاه از 20 پرونده در سال گذشته به 140 پرونده در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است که این آمار نگران کننده است.

وی سرکشی و گشت‌زنی در این مناطق، برگزاری کلاس‌های و دوره‌های آموزشی در این محلات توزیع بروشورها و جزوه‌های آموزشی و... را از اقدامات صورت گرفته توسط مددکاران و کارشناسان و روانشناسان مرکز در مناطق آسیب‌خیز آشخانه دانست.

انتهای پیام/ فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک