شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ساعت ۹:۳۳

برقراری حفاظت های باسبار و کلیدهای قدرت در پست بلافاصل نیروگاهی شیروان

همزمان با توسعه واحد‌های بخار و طی مذاکرات انجام شده با شرکت سازنده، کلیه معایب سخت افزاری و نرم افزاری رله مذکور رفع گردید و از اوایل سال ۱۳۹۶ سه مرحله تست مداری برای وارد شدن آن به مدار انجام شد.
برقراری حفاظت های باسبار و کلیدهای قدرت در پست بلافاصل نیروگاهی شیروان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، سویزی معاون بهره برداری این شرکت با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به معیوب شدن رله حفاظت‌های باسبار و کلید‌های قدرت در پست ۴۰۰ کیلوولت شیروان و قرار داشتن در شرایط تحریم، تامین تجهیزات امکان پذیر نبود. حفاظت‌های مذکور در جلوگیری از گسترش حوادث و همچنین در پایداری شبکه تاثیر بسزایی دارند. با توجه به هزینه بالای تامین رله مذکور، تعمیر و بروز رسانی نرم افزاری حفاظت‌ها در دستور کار قرار گرفت. همزمان با توسعه واحد‌های بخار و طی مذاکرات انجام شده با شرکت سازنده، کلیه معایب سخت افزاری و نرم افزاری رله مذکور رفع گردید و از اوایل سال ۱۳۹۶ سه مرحله تست مداری برای وارد شدن آن به مدار انجام شد.

وی افزود: با توجه به مراحل تست کلی رله وموفقیت آمیز بودن نتایج آن، این رله با کلیه حفاظت‌های موجود در آن برای ۱۱ بی، فعال و در مدار قرار گرفت، انجام فعالیت‌های مذکور موجب صرفه جویی اقتصادی و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود شده است و همچنین در سرعت انجام کار و استفاده بهینه از زمان نیز تاثیر بسزایی داشت.
 
 سویزی در پایان گفت: با توجه به نوع شیفت بندی جهت برقرار شدن پست، تست کامل رله و تجهیزات مربوطه انجام شد که در مجموع ۴۵ ساعت کار همزمان توسط ۹۱ نفر از نیرو‌های دفترفنی انتقال، امور انتقال نیروی شمال و شرکت‌های پیمانکار انجام شد که مجموعا ۱۴۴۰ً نفرساعت، برای به مدار درآوردن رله مذکور، زمان صرف شد.

 

 
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک