شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ساعت ۰:۲۱

اتلاف ۵ راس گوسفند در اثر حمله کفتار در گرمه

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گرمه گفت: در حمله 2 قلاده کفتار به یک دامداری در اطراف شهر گرمه، پنج راس گوسفند تلف شد.
 اتلاف 5 راس گوسفند در اثر حمله کفتار در گرمه,

به گزارش عصراترک به نقل پایگاه خبری گرمه، احمد صفرزاده برئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان گرمه  بیان داشت: این حادثه در شب گذشته اتفاق افتاده است و در آن 2 قلاده کفتار وارد دامداری شده و پنج راس گوسفند را دریدند.

وی افزود: در فصل زمستان که وحوش با کمبود طعمه و غذا در طبیعت روبه رو می شوند، به اطراف شهرها و روستاها نزدیک شده و به واحدهای دامداری حمله می کنند. 

رئیس حفاظت از محیط زیست گرمه با تاکید بر اینکه کمبود طعمه در طبیعت، علت حمله وحوش به دام ها است گفت: کمبود طعمه وحوش در طبیعت نیز ریشه در رفتار انسان با محیط زیست و دست بردن به طبیعت دارد. 
صفرزاده با اشاره به اینکه پلنگ و یوزپلنگ بیمه است اظهار کرد: خسارت های وارد شده از ناحیه پلنگ و پوزپلنگ به دامداران جبران می شود. 
وی تصریح کرد: خسارت وارد شده از طرف سایر وحوش نیز در شرایطی جبران می شود.

وی گفت: در صورتی که دامدار نسبت به رعایت ضوابط ایمنی و حافظتی دامداری اقدام کرده باشد مشمول دریافت خسارت می شود اما در صورتی که محل نگهداری دام به لحاظ حافظت همچون روشنایی و یا حصارکشی با نوقص روبه رو باشد خسارتی جبران نمی شود. 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه گفت: امسال حدود 25 راس دام در پنج فقره حادثه حمله وحوش در این شهرستان تلف شده اند./انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک