شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ساعت ۲:۴۹
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی اعلام کرد:

آغاز فروش انشعابات فاضلاب در شیروان و آشخانه تا پایان سال جاری/ بهره برداری تصفیه خانه شیروان در سال آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شهرهای شیروان و آشخانه هنوز هیچ اشتراک فاضلابی به مردم واگذار نشده است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری فروش انشعابات شبکه فاضلاب در مناطقی از این دو شهر به مردم آغاز خواهد شد.
آغاز فروش انشعابات فاضلاب در شیروان و آشخانه تا پایان سال جاری/ بهره برداری تصفیه خانه شیروان در سال آینده,

غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره فروش انشعابات فاضلاب در دو شهر شیروان و آشخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح شبکه فاضلاب در برخی از نقاط این دو شهر به طور کامل انجام  شده اند، تصمیم بر این است در دهه فجر امسال در شهر شیروان و تا پایان سال جاری نیز در شهر آشخانه انشعابات تکمیل شده فاضلاب را به مردم بفروشیم.

ساقی با یادآوری این مطلب که برای اجرای طرح های عمرانی آب و فاضلاب در دستور کار این شرکت، مبلغ اعتبارات عمرانی که هر ساله به این شرکت اختصاص داده می شود پاسخگوی عملیات های عمرانی این شرکت نیستند، عنوان کرد: این شرکت برای تداوم عملیات طرح های شبکه فاضلاب در دستور کار خود بر فاینانس جاری ترکیبی ( هزینه کرد اعتبارات عمرانی و فروش انشعابات به خانوارهای شهری ) معطوف شده است.

وی افزود: در مسیر اجرای طرح های شبکه فاضلاب شهری، پیمانکاران، شبکه گذاری فاضلاب شهری را که انجام می دهند و در همین راستا، محلاتی که به شبکه اصلی فاضلاب متصل می شوند، در این محلات انشعابات فاضلاب به خانوارهای ساکن در مسیر این انشعابات فروخته می شوند.

وی به شهر شیروان اشاره کرد و گفت: در سطح شهر شیروان باید 160 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شود که از سال 69 تا پایان سال 95 به علت کمبود اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این شرکت فقط 18 کیلومتر از طول این شبکه انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد: این شرکت از محل فاینانس جاری ترکیبی 15 میلیارد تومان پیمان منعقد کرده است که هم اکنون پیمانکاران در ضلع غربی شهر شیروان در حال اجرای شبکه فاضلاب هستند که با تکمیل شبکه فاضلاب در این نقطه از شهر، انشعابات فاضلاب در این منطقه به ساکنانش فروخته خواهد شد.

وی افزود: از محل پیمان یاد شده 45 کیلومتر دیگر نیز از شبکه فاضلاب در شهر شیروان تا پایان سال آینده عملیاتی می شوند.

وی درباره تصفیه خانه شهر شیروان نیز اظهار کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار در حال ساخت تصفیه خانه شهر شیروان است که به احتمال زیاد تا شهریور ماه سال آینده این تصفیه خانه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ساقی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش فاضلاب خام برای این تصفیه خانه 12 هزار متر مکعب در شبانه روز است، گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، شش هزار متر مکعب از فاضلاب خام این تصفیه خانه به سرمایه گذار واگذار می شود.

وی با اشاره به شهر آشخانه نیز اظهار کرد: در شهر آشخانه باید 70 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شود که به علت کمبود اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این طرح تاکنون فقط 20 کیلومتر اجرایی شده است که با اتصال خطوط فرعی آن، فروش انشعابات آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت: از محل فاینانس جاری ترکیبی دو پیمانکار در حال اجرای 20 کیلومتر دیگر از طرح شبکه فاضلاب در آشخانه هستیم که تا پایان سال 97 عملیات اجرایی این 20 کیلومتر به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره تصفیه خانه این شهر نیز عنوان کرد: ظرفیت پذیرش فاضلاب خام در این تصفیه خانه هشت هزار و 300 متر مکعب در شبانه روز است که از محل اختصاص اعتبارات ملی و سفر رهبری تاکنون 11 میلیارد تومان برای ساخت این تصفیه خانه هزینه شده که پیشرفت فیزیکی ساخت آن به 92 درصد رسیده است.

ساقی افزود: برای تکمیل آن چهار میلیارد تومان اعترار دیگر نیاز است.

انتهای پیام/

          

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک