جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ساعت ۵:۳

همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و &#۱۷۱;اشرف غنی&#۱۸۷;

وزیر امور خارجه ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی به کابل سفر کرده‌ با رئیس جمهور و وزیر خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و «اشرف غنی»,

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «رشید<>< span=""> مرداف<>» وزیر امور خارجه با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار و طیف وسیعی از مسائل در ارتباط با روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بین «عشق‌آباد» و «کابل» را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار گفت: امضای قرارداد احداث «راه لاجورد» گامی مهم و قابل ملاحظه است و عشق‌آباد آماده همکاری‌های بیشتر در زمینه پروژه‌های منطقه‌ای است.

اشرف غنی نیز در این دیدار گفت: ما در آینده نزدیک چشم به راه رئیس جمهور ترکمنستان برای افتتاح پروژه تاپی در افغانستان هستیم.

علاوه بر این وزیر امور خارجه ترکمنستان در کابل عصر دیروز با «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان نیز به صورت جداگانه دیدار کرد.

در این ملاقات 2 طرف از برگزاری کنفرانس «ریکا» اظهار رضایت کرده و امضای موافقت‌نامه پنج‌جانبه راه لاجورد را از دستاوردهای عملی این کنفرانس خواندند.

همچنین طرفین درباره آمادگی‌ها برای افتتاح پروژه‌های بزرگ مشترک، از جمله آغاز کار پروژه تاپی در خاک افغانستان و تمدید خط فیبر نوری از ترکمنستان که قرار است در سال آینده میلادی صورت گیرد، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک