شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ساعت ۳:۲۷
عضو اندیشه ورزان روستای هیر:

توسعه روستاهای الموت غربی با کمک روستاییان خوش فکر تسریع می شود

قزوین- عضو اندیشه ورزان روستای هیر گفت: با تشکیل اتاق فکر و کارگروههای تخصصی توسط روستاییان برای تسریع در توسعه و آبادانی منطقه الموت غربی و روستای زیبای هیر تلاش می کنیم.
توسعه روستاهای الموت غربی با کمک روستاییان خوش فکر تسریع می شود,

به گزارش خبرنگار مهر، در سفر یک روزه استاندار قزوین به منطقه الموت غربی و اشنایی با ظرفیت ها و مشکلات منطقه در روستای هیر جمعی از روستاییان با ارائه گزارشی اعلام کردند اتاق فکر روستاییان نخبه و اندیشه ورز در روستای هیر شکل گرفته تا کمک مسئولان در توسعه منطقه باشد.

حاتم قاسمی عضو این اتاق فکر و شورای اندیشه ورزان گزارشی از وضعیت منطقه ارائه کرد و آمادگی روستاییان توانمند را برای کمک به دولت برای تسریع در حل مشکلات منطقه اعلام کرد.

قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت و اهمیت شکل گیری این تشکل مردمی اظهارداشت: برای تقویت مشارکت و احساس مسئولیت همه جانبه در روستای «هیر» با جذب صاحب نظران و اندیشه ورزان روستا با کمک بخشدار و کارشناسان امور روستایی و شورا با تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی هیر نسبت به شناسایی مشکلات و دادن مشاوره و رهنمود به تصمیم گیران اقدام شده است.

حاتم قاسمی گفت: اتاق فکر شورای اسلامی هیر با تشکیل کارگروههای تخصصی در بخش های فرهنگی و اجتماعی، هیئت اندیشه ورزان بهداشت و سلامت، اشتغال و امور اقتصادی، بانوان و امور جوانان و عمران و خدمات توانسته ضمن شناسایی ظرفیت ها و تهدیدات برای آینده این روستا مشاوره های کارشناسی خوبی را ارائه کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت های بکر و طبیعی روستای هیر با داشتن رودخانه خروشان نینه رود، سرچشمه جوشان وگل، صخره سنگ و دیوارسنگی روبروی روستا فرصتی برای ایجاد آبشار طبیعی و سنگ نوردی به عنوان مهمترین عامل توسعه است.

قاسمی بیان کرد: ظرفیت محصولات باغی، کشاورزی، دامی شامل فندق، زغال اخته، گردو، گیلاس، آلبالو، زالزالک، امور دامی و داشتن دو مزرعه تولید ماهی، می تواند به تحول در منطقه کمک کند.

عضو اتاق فکر و مشاور روستای هیر بیان کرد: حدود ۷۰۰ خانوار به صورت فعال فصلی در طول سال که همگی روستازاده و روستایی و ذینفعان روستا هستند خوشبختانه همه ساله شاهد افزایش تعداد مهاجرت به روستا هستیم و شاهد حضور بازنشستگان فرهیخته هستیم که در بخش مسکن سرمایه گذاری می کنند و ظرفیت های روستا را بیشتر کرده است.

قاسمی یادآورشد: داشتن نیروهای انسانی کارآمد در سطح مدیران ارشد، استانی و کشوری که همگی دغدغه روستا را دارند و سخت کوشی که صفت بارز و زبانزد عام و خاص است یک فرصت قابل تامل است که شرایطی را ایجاد کرده که گردشگران استانی، کشوری و حتی جهانی به روستای «هیر» جلب شوند که این روند توسعه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ظرفیت ارتباطی روستای هیر به دو استان شمالی مازندران و گیلان که می توان آن را به راه ابریشم قزوین شمال تعبیر کرد اطز دیگر ظرفیت های این روستاست و داشتن امامزاده رشید(ع)، در ارتفاعات روستای هیر، مکانهای مناسبی برای ورزش اسکی، ایجاد تله کابین برای جذب گردشگر و هیئت های کوهنوردی و ورزشی اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند به شکوفایی منطقه کمک کند.

عضو کارگروه اندیشه ورزان روستای هیرگفت: موانع توسعه پایدار و تهدیدات منطقه موارد متعددی است که ایمن نبودن مسیر، نبود زیرساختهای جذب گردشگری مانند پارکینگ، مراکز اسکان، رفاهی، کمبود اعتبارات فرهنگی و نبود مراکز مناسب برای تفریح، اوقات فراغت و مطالعه، نبود زمینهای ورزشی، نبود زمینه اشتغال، توسعه نیافتن آبیاری مدرن در بخش کشاورزی، نبود کانال آب از مشکلات این منطقه است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک