جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ساعت ۵:۱۲

افزایش سی درصدی درآمد های موقوفات اسفراین در سال ۹۶

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین از افزایش 30 درصدی درآمدهای موقوفات این شهرستان در سال 96 خبر داد.
افزایش سی درصدی درآمد های موقوفات اسفراین در سال 96,
به گزارش عصر اترک به نقل از سپهرآیین ، حجت الاسلام خادمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین در نشست خبری که به مناسبت  شروع هفته اوقاف در این اداره برگزار شد گفت : اولین روز از این هفته با نام وقف و رسانه مردمی نامگذاری شده است  و هدف از نامگذاری هفته اوقاف اهمیت دادن به این موضوع مهم دینی و ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره است.

وی در ادامه از برنامه های محوری در این هفته اظهار کرد: از برنامه های مهم و محوری در این هفته برگزاری ویژه برنامه سخنرانی و محفل انس با قرآن به مناسبت رحلت پیامبر و شهادت امام رضا ( ع ) در امام زاده سید جعفر شهرستان ، همایش یاوران وقف در مسجد ولیعصر و افتتاح فاز اول بقعه متبرکه امام زاده علی بن حسین و موسی الرضا روستای جهان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در ادامه از عملکرد یک ساله این اداره در بخش عمرانی گفت: خوشبختانه 100 درصد اما زاده های سطح شهرستان  کار عمرانی در آن ها صورت گرفته است که می توان به مرمت کامل امام زاده باغشجرد،کلنگ زنی مسجد و اما زاده روستای درپرچین،مرمت و بازساری امام زاده بابا گلی روستای فتح آباد و  بازسازی و مرمت اما زاده احمد بن موسی اشاره کرد که با کمک میراث فرهنگی شهرستان پروژه ان در حال تکمیل است.

وی در ادامه ارائه گزارش عملکردی خود در بخش فرهنگی گفت: در سال 96 در بخش قرآنی 945 نفر در رشته حفظ ثبت نام کرده اند و 7 مورد وقف نیز در سال 96 داشته ایم که این وقف ها بیشتر برای مساجد، حسینیه ها ، حوزه علمیه و علم آموزی بوده است و از  برنامه های فرهنگی اجرا شده در سال 96 به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 11 بقعه ،اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در 7 بقعه و اعزام شش کاروان به مشهد مقدس در ایام ماه صفر اشاره کرد.

حجت الاسلام خادمی از اقدامات بخش حقوقی و ثبتی این اداره در سال 96 نیز گفت: تعداد کل موقوفات شهرستان قریب به 1000 عدد می باشد که نزدیک به 80 درصد از این ها در بخش اجاره موقوفات بروز شده است و درآمد حاصل از آن ها در سال 96 567 میلیون تومان بوده است که نسبت به سال 95 رشد 33 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک